Audiotuotanto on usein videotuotantoja edullisempaa ja helpompaa, mutta se koukuttaa. Ruotsalaisen Acast -sovelluksen mukaan 65 % podcastien kuuntelijoista on valmiita ostamaan ohjelmissa esiteltyjä tuotteita. Podcasteja myös kulutetaan pidempään.
Mobiliteetti kasvattaa podcastien suosiota
Yritysasiakkaiden tarpeet erilaisten viestinnän välineiden käyttämiseen ovat monipuolistuneet, kun käytössä ovat kaikki digitaalisen viestinnän kanavat. Yritysten on sisältöä luodessaan yhä useammin pohdittava, minkälaisessa mediassa ja miten kuluttaja haluaa käyttää aikaansa. Lisäksi sisällön on oltava yhä tarkemmin kohdennettua ja sivistävää – mielellään myös viihteellistä.
”Podcastit ovat ratkaisu tämän hetken ajankäytölliseen haasteeseen, jonka moni kohtaa työssään ja sen ulkopuolella. Mobiliteetti onkin podcastien käyttöä vahvasti kasvattava voima. Audio ei vaadi huomiota videon tai tekstin tavoin. Podcasteja on helppo kuluttaa tehdessään jotain muuta samanaikaisesti. Tähän moni on nyt havahtunut, ” Podimedian luotsaaja Sanna Mämmi sanoo.
Hyvät yhteistyökumppanit mukana
hasan communicationsin Podimedian yhteistyökumppaneina ovat konsernin oma mainostoimisto hasan & partners, Nelonen Median Supla, BauerMedian RadioPlay, terveysalan ammattimedia Lääkäriportaali sekä vaikuttajien podcasteihin keskittyvä itsenäinen podcast-verkosto Wecast. Wecast on ruotsalaisen Acast-sovelluksen Suomen virallinen edustaja.