Tutkimuksen mukaan 86 prosenttia brändeistä ja 89 prosenttia markkinointitoimistoista aikoo sijoittaa aiempaa enemmän ohjelmallisiin mainosostoihin vuonna 2018.
Ohjelmallisesta ostamisesta digitaalisissa mainoskanavissa tulee brändikampanjoiden tärkein tekijä seuraavan viiden vuoden sisällä.
14 prosenttia vastaajista sanoi, että ohjelmallinen ostaminen on jo nyt heille ensisijaisen tärkeää digitaalisissa kanavissa.
Erityisesti mahdollisuus hallita useita mainosostamisen prosessin osia talon sisältä kannustaa investoimaan ohjelmalliseen mainosostamiseen.
”Sekä brändit että markkinointitoimistot ovat tietoisia siitä, että pakettiratkaisut mainoskampanjoissa eivät vastaa nykyaikaisen median todellisuutta. On tärkeää toimittaa oikea viesti oikealle yleisölle oikean kanavan kautta, jos haluaa selviytyä markkinoilla”, sanoo Jes Schyum, Adoben Pohjoismaiden viestintäpäällikkö.
Kysely tehtiin 60 brändiyritykselle ja markkinointitoimistolle Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Ranskassa, Saksassa, Benelux-maissa ja Pohjoismaissa.