Yle on suomalaisille yhä tärkeämpi: 95 prosenttia käytti Ylen palveluita viikoittain
Ylen merkitys suomalaisessa yhteiskunnassa on kasvanut. Tuoreen kanava- ja palvelumielikuvatutkimuksen (KMK) mukaan Yle on yhä tärkeämpi myös henkilökohtaisesti. Yle saavutti kaikki vuoden 2018 pitkän aikavälin asiakkuustavoitteensa.
Yle saa arvosanan 8,2 kysyttäessä Ylen olemassaolon tärkeyttä suomalaisessa yhteiskunnassa skaalalla 1–10 (tavoite: 8). Arvosana parani edellisestä vuodesta, jolloin luku oli 8. Ylen henkilökohtainen merkitys suomalaisille sai arvosanan 7,3 ja kasvoi edellisestä vuodesta, jolloin arvosana oli 7 (tavoite: 7,2).
Vuonna 2018 95 prosenttia suomalaisista käytti vähintään yhtä Ylen palvelua viikoittain. 15–29-vuotiaiden tavoittavuus kasvoi verkossa ja etenkin somepalveluissa.
Ylen palveluiden kiinnostavuus säilyi edellisvuoden tasolla. Koko väestön tasolla Ylen kiinnostavin palvelu on Yle TV1 ja alle 45-vuotiailla Yle Areena.
Tutkimus on Ylen tilaama ja tutkimuksen toteutti Taloustutkimus. Tutkimukseen vastasi 2 616 suomalaista.