Turun kaupunki käynnistää yhteistyön sosiaalisen median vaikuttajan Joalin Loukamaan kanssa. Loukamaa on 20-vuotias artisti-malli-tubettaja, joka on kansainvälisesti seuratuin suomalainen somevaikuttaja yli 7 miljoonalla seuraajalla eri kanavissa.

Loukamaan kansainvälinen tunnettuus liittyy Now United -nimiseen kansainväliseen popyhtyeeseen, jossa hän on esiintynyt vuodesta 2017 lähtien. Artisti- ja somevaikuttajauransa ohella kotimaassa Loukamaa on tullut tunnetuksi esimerkiksi Selviytyjät -televisio-ohjelman kilpailijana.

Yhteistyö Joalin Loukamaan ja Turun kaupungin kesken käynnistyi Turun päivänä 19.9. ja kestää joulukuuhun 2021. Yhteistyön aikana hän toteuttaa sovituista teemoista ja aiheista videoita ja julkaisuja TikTok-, Instagram- ja Youtube-kanaviin, sekä tapaa paikallisia nuoria turkulaisissa kouluissa ja harrastuksissa.

Yhteistyön sisällöt tehdään otsikolla Becoming turkulainen, ja sisältöjen kielinä ovat suomi ja englanti. Joalin Loukamaa toimii yhteistyön sisältöjen puitteissa Turun brändilähettiläänä kanavissaan, kasvattaen Turun näkyvyyttä ja tunnettuutta nuorten kohderyhmien keskuudessa kansallisesti ja kansainvälisesti.

-Koko Suomi on ihana paikka, mutta aina kun olen Turussa, tulee sellainen erityinen koti-fiilis, joten tuntuu oikealta tehdä yhteistyötä oman kotikaupungin kanssa. Tavoitteenani on, että kaikki suomalaiset rakastuvat Turkuun kuten minä, kommentoi Joalin Loukamaa.

-Yhteistyön tavoitteena on myös turkulaisten nuorten kotikaupunkiaan kohtaan tunteman ylpeyden kasvattaminen sekä paikalliselle nuorisolle tärkeiden teemojen ja palveluiden esittely ja käsittely, kertoo viestintäjohtaja Saara Malila.

Yhteistyön yhtenä teemana on koronan jälkeisenä aikana nuorille suunnattujen mielenterveyspalveluiden sekä Harrastamisen Turun mallin esiin nostaminen.

Yhteistyöhön kuuluu myös kouluvierailuja turkulaiskouluihin esimerkiksi kansainvälisyyden ja nuorten mielenterveyden ja hyvinvoinnin teemalla.

Yhteistyöhön valituista kanavista Joalin Loukamaalla on 3,6 miljoonaa seuraajaa Instagramissa, 2,4 miljoonaa seuraajaa TikTokissa ja 500 000 tilaajaa YouTubessa. Odotettu näkyvyys yhteistyön sisällöille on yli 5,1 miljoonaa silmäparia Loukamaan merkittävän somesuosion ansiosta. 

-Turun kaupungille on tärkeä tavoittaa nuoria heidän käyttämissään kanavissa, ja tämä toteutuu parhaiten yhteistyössä nuoria puhuttelevan, tunnetun somevaikuttajan kanssa, sanoo Turun viestintä- ja markkinointipalveluiden sisällöntuotannosta vastaavan yksikön viestintäpäällikkö Samu Valleala.

Joalin Loukamaa ei ole tehnyt yhteistyötä muiden suomalaiskaupunkien kanssa. Yhteistyön puitteissa Turkua ja Suomea tunnetuksi tekevät sisällöt tavoittavat myös Joalin Loukamaan miljoonia kansainvälisiä seuraajia, joita on ympäri maailmaa esimerkiksi Etelä-Amerikan maissa, Saudi-Arabiassa, Filippiineillä, Portugalissa sekä Intiassa.

Joalin Loukamaata voi seurata seuraavissa sosiaalisen median kanavissa:

IG: @_joalin

TIKTOK: @whoisjoalin

YouTube: Joalin 

Yhteistyö näkyy myös Turun kaupungin sosiaalisen median kanavissa, etenkin Instagramissa @turkukaupunki -tilillä.

Leave a comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.