PRweekin haastattelema mediaseurannan asiantuntija Christopher Porter Burton-Taylor -konsulttifirmasta toteaa, että 8.8-kertainen hinta 25,4 miljoonaan euron liikevaihtoon verrattuna osoittaa, kuinka Cision todella uskoo omistuksen tuovan merkittävää kasvua. Hän samalla huomauttaa, että TrendKiten liittouma Cisionin pääkilpailijan Business Wiren kanssa on alkanut huolestuttaa Cisionia.
TrendKite on 12. yritys, jonka Cision on ostanut vuoden 2014 jälkeen, jolloin Cision hankki Vocuksen. Tämän vuoden alussa Cision on ostanut mm. tanskalaisen Falconin.
TrendKiten 225 miljoonan dollarin kaupassa käteisen osuus on 94 M dollaria ja Cisionin osakkeita 10.2 miljoonaa kappaletta. Cision on listattu New Yorkin pörssiin. Cisionin liikevaihto oli vuonna 2018 noin 730 M dollaria ja tappio noin 23 M dollaria.
Kaupan yhteydessä Cisionin pääjohtajaksi nousee TrendKiten CEO Erik Huddleston.