Kaksi kolmesta 37-47-vuotiaasta naisesta haaveilee suuremmasta elämänmuutoksesta, selviää Rederan tekemästä suomalaisten asenteita, käyttäytymistä ja toiveita kartoittavasta tutkimuksesta. Puolet muutosta kaipaavista naisista on myös päättänyt toteuttaa haaveensa.

”Nelikymppisen naisen elämässä on nyt tilaa ja realistinen mahdollisuus uusiin valintoihin”, kertoo Evita-lehden päätoimittaja Tytti Kontula. ”Suuntasimme uudistetun Evitan juuri näille naisille, jotka – vaikkakin Rederan tutkimuksen mukaan ovat tyytyväisiä nykyiseen elämäntilanteeseensa – ovat valmiita muutokseen. Evita rohkaisee uuden edessä.”

Keskiviikkona 8.2. ilmestyneen Evitan uudelleenkonseptointi aloitettiin jo viime keväänä. Brändin perustaksi luotiin Evitan arvot, jotka linjaavat koko lehden sisällön ja ulkoasun. Esimerkiksi uutta kansikonseptia varten toimitus tutki yli kaksikymmentä erilaista kansivaihtoehtoa. Fokuskeskusteluryhmien lisäksi käytettiin uudenlaista neuromittausmenetelmää. Sillä voidaan paljastaa kuluttajan tiedostamattomat käyttäytymismallit: millainen kuva oikeasti huomataan ja mikä vetää parhaiten puoleensa.

Tilaajat saavat Evitan nettisivuille omat jäsensivut, joilta löytyy vain heille suunnattuja tarjouksia, tapahtumia ja tapoja osallistua Evitan tekemiseen.