Taloussanomat+ vastaa talousuutisten ja -tiedon koko ajan kasvavaan kysyntään. Palvelussa julkaistaan Taloussanomien uutisten lisäksi Helsingin Sanomien painetun lehden talousjutut, Financial Timesin uutisia sekä huippuekonomistien kolumneja.
 
”Toimituksellisten aineistojen ohella palvelu hyödyntää Helsingin Sanomien vahvaa myyntivoimaa ja asiakaspalvelua. Odotamme, että palvelusta tulee menestys”, Helsingin Sanomien sähköisen liiketoiminnan johtaja Petteri Putkiranta sanoo.
 
”Tähän asti tiedotusvälineitä on rahoitettu verkossa lähinnä ilmoitusmyynnin avulla. Uskomme, että paras tulos saadaan ilmoitus- ja tilausmyynnin yhdistelmällä. Painettujen lehtien perinne osoittaa, että kaksi vahvaa tulovirtaa mahdollistaa parhaiten laadukkaan journalismin tekemisen” Taloussanomien toimituspäällikkö Hannu Sokala sanoo.
 
Taloussanomat+ julkaistaan kaikissa tärkeissä kanavissa. Applen iPadit ja iPhonet valittiin ensimmäiseksi kanavaksi niiden levinneisyyden ansiosta.
 
Sanoma-konsernin tekemän kansainvälisen tutkimuksen mukaan iPadeja käytetään uutisten lukemiseen, verkkoselailuun sekä erilaisiin hakuihin ja sähköpostiin. Lähes jokainen reilusta 3 600 vastaajasta ilmoitti käyttävänsä tablettiaan useita kertoja päivässä. Puolet vastaajista käytti iPadiaan päivittäin 30 minuutista kahteen tuntiin.
 
Tutkimus paljasti, että iPadeja käytetään yleisimmin kotona. Toiseksi suosituin käyttöhetki ovat lomat ja matkat. Taloussanomat+:ssa onkin offline-tuki: käyttäjä voi ladata vaivatta ja nopeasti kahden päivän uutiset laitteelle esimerkiksi lentomatkaa varten.
 
”Sanoma News seuraa tarkkaan tablettien ja älypuhelinten kehitystä ja tuo aktiivisesti markkinoille uusia palveluja eri sovellusalustoille”, HS:n Putkiranta lupaa.
 
Tutustumistarjouksena Taloussanomat+:aan voi tutustua maksutta kahden viikon ajan. Palvelun tilaus maksaa 8,99 euroa kuussa tai 99,99 vuodessa.