Selvityksen ovat tehneet Mediaviikko.fi ja tiedotuspalvelu ePressi.com.
Kyselyyn vastasi 87 tiedottajaa ja viestinnän ammattilaista , jotka edustavat monipuolisesti Suomen yrityskenttää, julkisyhteisöjä ja järjestöjä eri toimialoilta. Raportissa on 35 sivua. Raportin on koonnut Paavo Vasala, YTM.
"Tiedottajan someraportti 2015" - selvityksen voi hankkia laskua vastaan lähettämällä tilauksen osoitteeseen [email protected]. Hinta on 295 € + ALV. Liitä tilaukseen laskutusohjeet. Raportin saat heti pdf-tiedostona.
Sisällysluettelo
1. Vastaajien profiili.....................................................................3
2. Vastaajayrityksen koko............................................................4
3. Toimialat..................................................................................5
4. Listaamaton/listattu................................................................6
5. Some-asiantuntijoiden määrä yrityksessä...............................7
6. Sosiaalisen median sivustojen määrä......................................8
7. Esiinnytkö yksityishenkilönä vai yhteisön edustajana?..........8
8. Some-sivujen päivitysten tiheys..............................................10
9. Ohjeistus sosiaalisen median viestintään................................11
10. Yrityksen sometilin luvanvaraisuus.......................................12
11. Työntekijän sometilin luvanvaraisuus....................................14
12. Arvioidaanko yksityishenkilönä vai yrityksen edustajan.......15
13. Negatiivisen some-julkisuuden vaikutus................................16
14. Luotettavuuden menetys negatiivisesta someviestinnästä....17
15.Some-julkisuuden vaikutus yrityksen julkisuuskuvaan..........18
16. Some-viestinnän vaikutus liiketoimintaan.............................19
17. Some-viestinnän lisääminen...................................................20
18. Some-viestinnän budjetointi...................................................21
19. Some-viestintä mediasuhteiden hoidossa...............................22
20. Some-viestinnän vaikutus markkinoinnissa...........................23
21. Reagointinopeus kielteiseen some-viestintään........................24
22. Some-viestinnän koulutuksen määrä......................................25
23. Some-viestintä asiakaspalvelussa............................................26
24. Eniten seuratut somessa..........................................................27
25. Some- uhka vai mahdollisuus..................................................28
26. Ohjeita ja vinkkejä some-viestintään.......................................30
27. Johtopäätelmät.........................................................................33