Vuoden Valinnat 2019 -voittajat ovat: Nonsense-podcastin Vaalispessu (rohkeus), Diakonia-ammattikorkeakokulun Työnimi-kampanja (rohkeus), Verohallinnon ASMR-videosarja (hauskuus), Greenpeacen #nytonpakko-kampanja (välittäminen), Jenni Häyrisen #uunifetapasta (tuloksellisuus) ja Veikkauksen Mahdollisuuksia-kampanja (monipuolisuus) .
Tänä vuonna selkeänä trendinä kilpailussa näkyi vastuullisuus ja yhteiskunnallinen kantaaottavuus. Jokaisessa viidessä Vuoden Valinnat -kategoriassa oli mukana ehdokas, jonka kampanjassa vastuullisuusnäkökulma oli merkittävässä roolissa.
– Ihan mahtavaa, että tämä trendi näkyy ehdokkaissa ja inspiroi niin yrityksiä kuin vaikuttajia tekemään entistä enemmän ja monipuolisemmin yhteistyötä tärkeiden vastuullisuusteemojen ympärillä, iloitsee Suomen Clarion-hotellien Marketing Manager Tuulia Hyvärinen.
Vaikuttajamarkkinointi on edelleen nosteessa
Vaikuttajamarkkinointi on kehittynyt kolmessa vuodessa paljon, ja tämän vuoden finalistityöt olivat monipuolisuudessaan kaikkea muuta kuin perinteisiä vaikuttajapostauksia.
PING Helsingin perustaja Inna-Pirjetta Lahden mukaan tämän vuoden tasokkaiden finalistien joukossa näkyy koko toimialan kehittyminen.
Vuoden Valintojen kumppaneina toimivat Meltwater Suomi sekä Clarion Hotel Helsinki.
PING Helsinki on riippumaton vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntija, joka tuo vaikuttajamarkkinoinnin tulokselliseksi osaksi yrityksen liiketoimintaa. PING Helsinki toimii yhteistyössä sekä itsenäisten vaikuttajien että vaikuttajatoimistojen kanssa, ja sen verkostoon kuuluu yli 1500 vaikuttajaa Suomesta ja maailmalta.