Nordea ja A-lehdet ovat voittaneet Editkilpailun Vuoden markkinoinnillinen ratkaisu aikakausmediassa -sarjan. Palkinnon toi luova, monimediallinen natiivimainontakampanja, jonka A-lehdet suunnitteli ja toteutti Nordealle.
Vuoden markkinoinnillinen ratkaisu -sarjan valintakriteereissä tuomaristo painotti erityisesti monikanavaisen aikakausmediamainonnan erityispiirteiden onnistunutta hyödyntämistä.
”Nordea onnistui Puhutaan rahasta -kampanjalla tarjoilemaan usein vaikeiksi tai epäkiinnostaviksi koetut raha- ja pankkiasiat millenniaalinaisille upean arkipäiväisellä ja helposti lähestyttävällä tavalla. Keinovalikko huomioi kohderyhmän mediankäytön erityispiirteet, ja tärkeä aihe hyötyi monipuolisesta käsittelystä: natiiviartikkeleissa, vaikuttajayhteistyössä, printtiadvertoriaalissa, podcastissa ja chatfiction-sarjassa tuotiin esiin omaan taloudenhallintaan liittyviä asioita useista eri näkökulmista. Tyylikkäästi toteutettu ja yhteiskunnallisesti tärkeä kampanja”, tuomaristo perustelee valintaa.
Kiireisen milleniaalin huomion vangitseminen ei ole markkinoijalle helppo tehtävä. Tämä yleisö miettii tarkasti, mihin aikansa käyttää ja viihtyy sellaisten mediasisältöjen parissa, jotka tuovat hektiseen arkeen iloa, ratkaisuja ja uusia näkökulmia.
"Ratkaisu otti loistavasti huomioon vaikeasti tavoitettavan kohderyhmän mediankäytön sekä puhuttelutavan. Helposti omaksuttavat hyötysisällöt, samaistuttava vaikuttaja ja huumori loivat uudenlaista mielikuvaa sekä rakensivat lähestyttävyyttä. Kampanja teki onnistuneesti pankkiasioinnista, sijoittamisesta sekä säästämisestä kohderyhmälle helposti lähestyttäviä ja ymmärrettäviä", sanoo Nordean Business Developer Camilla Nurmilehto..
Aikakausmedian järjestämä Editkilpailu palkitsee vuosittain ansioituneita aikakausmedioiden tekijöitä ja rohkeita mainostajia. Voittajat julkistettiin torstaina 19. maaliskuuta 2020.