Weinbergerin mukaan yritykset ovat rekrytoineet mm. Twitteriin omia keskustelijoita, jotka avoimesti ja läpinäkyvästi johtavat keskustelua eri aiheista. Tämä lisää kuluttajien luottamusta yritykseen. Esimerkkinä hän käytti Kodakia, jolle sosiaalinen media on tärkeä markkinoinnin väline.
Weinberger totesi, että internet ei ole media, vaan protokolla. ”Me olemme media”, hän sanoi.
Amerikkalaisen Monocle-aikakauslehden perustaja, julkaisija Tyler Brulé esitteli vuonna 2007 aloittaneen lehtensä konseptia, joka on onnistunut saavuttamaan oman lukijakuntansa globaalisti. Kirjan kokoinen lehti on painettu kierrätyspaperille.
Brulé sanoi, että kuluttaja maksaa fyysisestä mediatuotteesta, mutta ei webin informaatiosta.
Lehden brändiä vahvistaakseen yhtiö on perustanut pieniä putiikkeja eri puolille maailmaa isoihin kaupunkeihin, joissa myydään Monocle-tuotteita. Tänä syksynä Monocle avaa oman radiokanavansa Yhdysvalloissa ja netissä. Jopa oma radiovastaanotin Monocle-brändillä tuodaan markkinoille.
Printtimedian laskusuuntaa vastavirtaan kulkeva Monocle rakentaa liiketoimintaansa luovalla ja uudella tavalla, minkä mahdollistaa eri maista sijoittajina olevat perheyritykset. Brulé kertoi, että lehden liiketoiminta on voitollista. Painosmäärä on noin 200.000 kpl.