Kuluttajalle PressDoorin mikromaksujärjestelmä on nopea ja helppo tapa ostaa uutisia ja muita sisältöjä valikoidusti. Ostopolku median omilla verkkosivuilla on lyhyt. Kuluttaja valitsee haluamansa jutun, maksaa sen, vahvistaa yhdellä painalluksella ostoksensa ja pääsee sen jälkeen välittömästi lukemaan ostamaansa juttua.
Digimedian kustantajat saavat paremman konversion ja enemmän maksavia asiakkaita, kun mediasisältö myydään eri paketeissa joustavasti PressDoorin palvelun avulla, PressDoorin toimitusjohtaja Andreas Berg toteaa.
– Nykyisen sisällön uudelleenpaketointi ja hintavaihtoehtojen lisääminen, erityisesti matalan ostokynnyksen hintaluokassa, voittaa takaisin valikoivia ja kustannusherkkiä lukijoita sekä helpottaa uusien yleisöjen löytämisen. Näin PressDoor tarjoaa täydentävän kassavirran digimedian kustantajalle printin ja digipuolen koko sisällön tilaustulojen rinnalle.
Juttujen lisäksi PressDoorin palvelu mahdollistaa muidenkin sisältöpakettien myynnin. Näitä ovat esimerkiksi digilehden päivän tai viikon lukuoikeus, artikkelipaketit ja erikoisnumerot, sekä teema- tai kirjoittajakohtaiset tilaukset.
MustRead on meille tärkeä ensimmäinen tuotantopartneri. Startup-yhtiönä olemme nyt edenneet aktiivisen myyntityön vaiheeseen. Parin kolmen lehtitalon kanssa myyntineuvottelut ovatkin edenneet jo siihen pisteeseen, että ne ryhtyvät testaamaan Pressdoorin maksujärjestelmää omassa sisältömyynnissään, Berg kertoo.
Bergin mukaan yhtiön nykyhetki ja tulevaisuus on vauhdikas. Alkukesän onnistunut rahoituskierros antoi hyvän pohjan syksylle, jolloin maksujärjestelmään toteutettiin mm. erään ison mediatalon toivomat ominaisuudet liittyen palvelun muokattavuuteen ja kuluttajadatan hallintaan. Seuraavat askeleet ovat muutto uusiin toimitiloihin Maria01:een sekä Ruotsin markkinoiden avaaminen.
Kansainvälistymistä varten PressDoor panostaa entistä vahvemmin sisältöpakettien markkinointiin. Jo nyt yhtiöllä on yhteistyötä Arena Partnersin kanssa uutiskirjeiden ja markkina-automaation ympärillä, mutta haluamme myös partneroida kohdennetun mainonnan toimijoiden kanssa, painottaa Berg.
Uskomme, että digimedian myynnissä ei riitä sisältöjen pelkkä esillepano median julkaisukanaviin, vaan että ostettavissa oleva sisältö tarvitsee myös markkinointia. Palvelun tarjoamat pienemmät sisältöpaketit mahdollistavat tarkemman kohdennetun mainonnan sekä uusien yleisöjen löytämisen. Myös ensiostojen jälkeen on hyödyksi saada uusia ostoimpulsseja, jolloin markkina-automaatio on tärkeässä asemassa.