MTV piti lokakuussa vankan kärkiasemansa Suomen johtavana kaupallisena tv-yhtiönä. MTV:n lokakuun sisällöistä kolme ohjelmaa ylitti miljoonayleisön rajan.
Kuvassa: Tanssii Tähtien Kanssa, Masked Singer Suomi ja Yökylässä Maria Veitola keräsivät kukin miljoonayleisön
Suomessa lokakuun koko ohjelmatarjonnasta neljä ohjelmaa ylitti keskikatsojamäärällä mitaten miljoonayleisön rajan. Neljästä ohjelmasta kolme ohjelmaa oli Suomen johtavan kaupallisen tv-yhtiön MTV:n ohjelmia ja yksi julkisen palvelun yhtiön Ylen ohjelma.
Keskikatsojamäärässä mitattuna miljoonarajan yli kipusi Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelma viidellä jaksollaan, Masked Singer Suomi kolmella jaksollaan ja Yökylässä Maria Veitola yhdellä jaksollaan.
Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelman jaksojen kokonaistavoittavuudet nousivat 1,6–1,7 miljoonaan per jakso. Masked Singer Suomi -ohjelma tavoitti parhaalla jaksollaan 1,4 miljoonaa katsojaa ja Yökylässä Maria Veitola 1,3 miljoonaa katsojaa.
MTV:n maksuttomasta suoratoistopalvelusta, mtv-palvelusta (mtv.fi, mtv-sovellus), katsottiin eniten ohjelmia: Love Island Suomi, Ensitreffit alttarilla ja Viisi miestä viikossa. Eniten eri käyttäjätunnuksilla katsottiin Yökylässä Maria Veitolaa, jonka vieraskattaus selvästi puhuttelee laajaa joukkoa suomalaisista.
MTV:n (tv-kanavat ja mtv-palvelu) lokakuu 2021 – katsotuimmat ohjelmat, kaikki 3+ vuotiaat:
Ohjelma | Jakso | Keskikatsojamäärä | Tavoittavuus |
Tanssii Tähtien Kanssa | Dynaamiset duot | 1 267 000 | 1 674 000 |
Tanssii Tähtien Kanssa | Vakioiden viemää | 1 205 000 | 1 635 000 |
Tanssii Tähtien Kanssa | Minun tarinani | 1 158 000 | 1 607 000 |
Tanssii Tähtien Kanssa | Parit vaihtoon! | 1 120 000 | 1 528 000 |
Masked Singer Suomi | Jakso 9 | 1 081 000 | 1 387 000 |
Tanssii Tähtien Kanssa | Roosa Nauha | 1 069 000 | 1 568 000 |
Masked Singer Suomi | Jakso 8 | 1 054 000 | 1 302 000 |
Masked Singer Suomi | Jakso 10 | 1 037 000 | 1 352 000 |
Yökylässä Maria Veitola | Sanna Marin | 1 023 000 | 1 288 000 |
“MTV:n vankka asema katsotuimpien ohjelmien ja suurimpien ilmiöiden kotina kasvaa entisestään. Tavoitamme edelleen vahvasti suomalaiset tv:n äärestä, mutta vahva suoratoistokatselun kasvu mtv-palvelussa luo ilmiöistämme entistä tavoittavimpia. Tämä tarjoaa myös mainostaja-asiakkaille upeita liiketoiminnan kasvun työkaluja”, kuvaa MTV:n kanavajohtaja Iina Eloranta.
Mainosrahoitteisista tv-yhtiöistä MTV:llä on vankka johtoasema Suomessa
MTV piti lokakuussakin vankan johtoasemansa kaupallisessa katselussa: MTV:n osuus parhaaseen katseluaikaan (15–64-vuotiaissa, klo 18.00–24.00) oli 44,5 % – sama kuin edellisvuoden lokakuussa.
Muiden tv-yhtiöiden kaupalliset katseluosuudet lokakuussa:
Nelonen Media 33,7 % (2020: 35,6 %)
Discovery Network Finland 14,5 % (2020: 12,9 %)
FOX Network Group 6,6 % (2020: 6,5 %)
Paramount Network 0,7 % (2020: 0,5 %)
Suomalaiset viettivät lokakuussa keskimäärin 41 minuuttia päivässä MTV:n ohjelmatarjonnan parissa. Päivittäin MTV3, Sub, AVA ja mtv-palvelu tavoittivat lähes 2,6 miljoonaa suomalaista, viikoittain 4,1 ja kuukaudessa 4,7 miljoonaa suomalaista.