<- Back

MTV testasi Kainuussa kohdennettua mainontaa

admin · Jun 1, 2017

”Tämä kokeilu tasoittaa tietä kohdennetulle tv-mainonnalle, jossa mainontaa jaellaan lineaaritelevisioon katsojan kulutustottumusten mukaisesti. Konkreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että sinulla saattaa näkyä eri mainokset kuin naapurillasi, omaan elämäntyyliisi ja kulutustottumuksiisi perustuen”, kertoo MTV:n COO Risto Koivula.

”Liian usein digitaalinen ja lineaarinen tv-mainonta koetaan kovin erilaisina mainonnan muotoina, vaikka kuluttajalle katselukokemus on sama: hyvää sisältöä halutaan katsella ajasta, paikasta ja laitteesta riippumatta. Myös mainonnan pitäisi pystyä elämään tässä hetkessä. Nyt saadut kokemukset rohkaisevat meitä jatkamaan nettimainonnan yhdistämistä televisioympäristöön. Päätimme laajentaa kokeilua kesäkuussa. Kainuun lisäksi myös Satakunnan ja Etelä-Savon alueilla nähdään online-mainoksia aluemainosten yhteydessä”, jatkaa Koivula.

Digita on tehnyt pitkään yhteistyötä TV-yhtiöiden kanssa televisiomainonnan kehittämisessä. Hybridi-tv:n yleistyminen kotitalouksissa avaa aivan uusia mahdollisuuksia myös mainosrahoitteiselle televisiolle. Digitan tavoite on tuoda nämä suomalaisten mainostajien ulottuville, josta nyt tehty kokeilu on yksi esimerkki.

”Teknisesti perinteisen mainonnan ja online-mainonnan sovittaminen yhteen onnistui erinomaisesti. Tavoitteena oli tehdä online-mainosnäytöt katsojakokemusta häiritsemättä. Digitan hybridi-tv:n jo nyt tarjoamat uudet mainonnan ratkaisut mahdollistavat lineaarisen tv:n ja online-mainonnan yhdistämisen ennennäkemättömällä tavalla, joka tekee tv-mainonnasta yhä kilpailukykyisemmän mainosympäristön”, kertoo liiketoimintajohtaja Teppo Ahonen Digitasta.

Nyt tehty kokeilu on jatkoa Digitan parin viimevuoden aikana markkinoille tuomiin TV-mainonnan lisäpalveluihin, joita ovat mm. vuorovaikutteinen TV-mainonta.