<- Back

Millainen on mikrokampanja?

admin · Oct 15, 2019

”Aitohelsinkiläisen kotileipomo Eromangan tuotteet ovat meidän toimistolla monelle tuttuja, erityisesti intoilemme kaupungin parhaista lihapiirakoista. Siksi ilahduimmekin, kun huomasimme muuttavamme aivan naapuriin. Keskellä syksyn muuttovalmisteluja törmäsimme kuitenkin uutiseen leipomolle koituneista remonteista, jotka tuntuivat kohtuuttomilta perinteiselle pienyritykselle. Halusimme ilmaista tukemme ideoimalla Eromangalle pro bono -pohjalta positiivisen mikrotempauksen, joka osaltaan vauhdittaisi myös kassakoneen kilahtelua ”, taustoittaa Drama Queenin luovan tiimin vetäjä Sari Kelkka.

Sen myötä Drama Queen suunnitteli Eromangalle oman Helsinki-kassin. Tai oikeastaan kaksikin, stadilaisen ja hesalaisen. Ensimmäiset 200 asiakasta saavat kassin kaupan päälle ostaessaan Eromangan helsinkiläisherkkuja vähintään 20 eurolla, ja asiakas saa valita, kumpi viesteistä istuu paremmin omalle olalle.

”Helsinkiläisyyden ympärillä käydään ikuista vääntöä. Joku kokee olevansa ehdottomasti stadilainen, itse taas tunnustaudun ihan ylpeästi hesalaiseksi. Näen, että valinta on fiiliskysymys, ja jokainen saa määrittää tämänkin identiteettinsä itse”, naurahtaa Kelkka.

”Eromanga taas on ehdottomasti stadilainen”, hymyilee leipomon omistaja Anja Snellman. Snellman itse on paljasjalkalainen helsinkiläinen ja seurannut kaupungin kehitystä läheltä jo vuosikymmenien ajan. ”50 vuodenkin jälkeen rakastan eniten hiljaisten aamujen tunnelmaa, kun kaupunki heräilee ja ensimmäiset asiakkaat astuvat kahvilaan."

Eromanga edustaa helsinkiläistä kulttuuria parhaimmillaan. Se on osa sellaista aitoutta ja jatkuvuutta, joka yhdistää sukupolvet ja ottaa lempeästi huomaansa myös muualta muuttaneet. Haluamme muistuttaa helsinkiläisiä tästäkin paikallisaarteesta, jotta se olisi osa kaupunkilaisten tarinoita myös tulevaisuudessa”, toteaa Kelkka.