<- Back

Mediamainonnan määrä kasvaa hieman

toimitus · Sep 12, 2024

Vuoden toisella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat Suomessa noin 322 milj. € .Mediamainonnan määrä nousi +0,4 % vuoden 2023 vastaavaan aikaan verrattuna. 

Mainonnan määrä kasvoi televisiossa, radiossa, verkkomediassa, elokuvamainonnassa sekä ulkomainonnassa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä oli laskussa. 

Tarkasteltaessa vain Kantarin kuukausittaisessa seurannassa olevia medioita, toimialoista mainontaansa lisäsivät eniten kosmetiikka, elintarvikkeet, telepalvelut, pukeutuminen sekä moottoriajoneuvot. Työpaikkojen ilmoittelu laski -32,8 % verrattuna vuoden 2023 vastaavaan aikaan.

Suurimmat mainostajat vuoden toisella kvartaalilla olivat K-Citymarket, Ikea, K-Supermarket, Prisma ja Lidl.