Uuden kumppanuuden myötä AudienceProject mittaa 300-400 suurimman verkkosivuston ja sovelluksen käyttöä. Mukana mittauksessa on kattava joukko suomalaisia verkkosivuja ja sovelluksia eri kustantajilta, mukaan lukien isojen kustantajien, kuten Alma Median, MTV:n, Sanoma Media Finlandin ja Yleisradion (Yle) nettisivut ja sovellukset.
Mittauksen keskeiset tunnusluvut ovat jatkossa viikkotavoittavuuksia aiempien kuukausitavoittavuuksien sijaan. Uudistuksen myötä mittaustietoa saadaan aiempaa laajemmin ja vertailukelpoisemmin eri tavoin nettimediaa käyttävistä yleisöistä.
”AudienceProjectilla on vahvat näytöt yleisöjen mittauksesta sekä mainostajille, toimistoille että kustantajille Pohjoismaissa. Tämä yhdistettynä heidän edistyneeseen tekniikkaansa ja metodologiaansa saivat meidät vakuuttuneiksi siitä, että AudienceProject oli oikea mittauspartneri korvaamaan Comscore. Uuden kumppanuuden myötä pystymme kattavammin ja tehokkaammin tuottamaan läpinäkyvyyttä suomalaisten verkkosivustojen ja sovellusten yleisöihin”, kertoo Media Metrics Finlandin toimitusjohtaja Lisa Lundström.
Nyt käynnistyvän yhteistyön ja mittauksen implementoinnin myötä ensimmäiset uudistuneen FIAMin viralliset mittaustulokset julkaistaan toukokuun aikana.
AudienceProject on Tanskassa perustettu ja maailmanlaajuisesti toimiva teknologiapohjainen markkinatutkimusyritys, joka auttaa kustantajia, toimistoja ja mainostajia tunnistamaan, luomaan, tavoittamaan ja mittaamaan yleisöjä.