KMT tutkimuksen mukaan suomalaisten sanoma ja iltapäivälehtien lukeminen (painettu + digi) on pysynyt vakaana ja säännöllisenä koko 20-luvun. 77 % suomalaisista lukee sanoma- ja iltapäivälehtiä painettuna tai digitaalisena vähintään 5 kertaa viikossa. Maksulliset sanomalehdet tavoittavat viikoittain yli 4 miljoonaa suomalaista ja kaupunkilehtiä lukee viikoittain reilu puolet suomalaisista.
Lähes 2 miljoonaan suomalaisista lukee painettuja aikakauslehtiä viikoittain ja 3 miljoonaa vähintään kuukausittain. Painettuna tai digitaalisena aikakauslehteä lukee vähintään kuukausittain 84 % suomalaisista ja digisisältöä lukee vähintään kuukausittain 59 % suomalaisista.
Kotimaisesta toimitetusta sisällöstä ollaan edelleen valmiitta maksamaan ja lehdet tilataan pääosin kotiin. Lähes 60 % suomalaisista kertoo talouteensa tilattavan maksullista kotimaista sanomalehteä joko painettuna tai digitaalisena. Lähes puolet kertoo talouteensa tilattavan maksullista kotimaista aikakauslehteä. 17 %:lla on tapana ostaa kotimaisten aikakauslehtien irtonumeroita. Iltapäivälehtien painettuja numeroita on tapana ostaa joka kymmenennellä (9 %).