Markkinointiviestintäkonserni Zeeland Oyj on ostanut talous- ja sijoittajaviestinnän palveluja tarjoavan Viestintä Oy Virtuoosin liiketoiminnan. Virtuoosin tilikauden 2009-2010 myyntikate oli noin 300 000 euroa, ja sen asiakkaina on useita suomalaisia pörssiyhtiöitä.

Virtuoosin liiketoiminta siirtyy osaksi yritys-, yhteisö- ja tuotebrändien luomiseen ja graafiseen suunnitteluun erikoistunutta Zeeland Branding Oy:tä, joka on myös ansioitunut vuosikertomusten suunnittelija. Kaupan myötä Zeeland Branding laajentaa palvelutarjontansa kattamaan myös talous- ja sijoittajaviestinnän suunnittelun ja sisällöntuotannon.

"Zeeland-ryhmän vahva sähköisten palvelujen osaaminen mahdollistaa sen, että voimme yhdessä kehittää ja tarjota verkkoratkaisuja, joiden merkitys sijoittajaviestinnässä kasvaa koko ajan. Zeeland Brandingin korkeatasoiset graafisen suunnittelun ja yritysidentiteettien rakentamisen palvelut tuovat myös merkittävää lisäarvoa asiakaskunnallemme", Viestintä Oy Virtuoosin toimitusjohtaja Elina Kaartinen sanoo.

"Kauppa tuo Zeelandiin aivan uuden osaamisalueen. Virtuoosin asiantuntijoilla on pitkä ja laaja-alainen kokemus talous- ja sijoittajaviestinnän suunnittelusta ja toteutuksesta sekä yritysten jatkuvassa ja säännöllisessä viestinnässä että listautumis- ja yrityskauppatilanteissa", Zeeland Oyj:n toimitusjohtaja Jari Tuovinen toteaa.