Display-mainonnan kasvua vauhditti merkkimainostajiin vetoavat näyttävämmät mainoskoot ja -muodot, suuremmat huomioarvot sekä mahdollisuus rajata kampanjaan sopiva mediaympäristö. Näiden ansiosta display-mainonnassa on onnistuttu yhdistämään tuloksellisuus ja oikean mielikuvan rakentaminen.

Vuoden 2010 yhteenlaskettu panostus verkkomainontaan on 206,2 miljoonaa euroa, ja kasvua edellisvuoteen on yhteensä 14,7 %. Display-mainonta näytti koko mediakentän huikeimman kasvuluvun 35,9% panostusten ollessa yhteensä 70,4 miljoonaa euroa. Luokitellun verkkomainonnan kasvu oli 14% panostuksen noustessa 29,6 miljoonaan euroon.

Hakumainonnan kasvu on pienentynyt, mutta on edelleen 30,7 % panostusten ollessa 66 miljoonaa euroa. Panostukset sähköisiin hakemistoihin laskivat 21,9 % ja panostus jäi 40,2 miljoonaan euroon. Mediamainonnan kokonaismäärä vuonna 2010 on 1346,9 miljoonaa euroa ja sen muutos edelliseen vuoteen on +4,8 %. Verkkomainonta on kolmanneksi suurin mediaryhmä 15,3 %:n osuudella.

”Verkkomainonnan ylittäessä 200 miljoonan rajapyykin suurin osa siitä ja sen kasvusta tuli kotimaisesta tarjonnasta. Se on merkittävä asia suomalaiselle verkkoliiketoiminnalle globaalissa kilpailussa", iloitsee IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Petri Karjalainen.