OMD Finlandin uutiskirjeen mukaan paraatipaikkaa tarjotaan myös aikapohjaisesti. Kyseisen tavan on lanseerannut Iltalehti.fi. Mainostajalla on mahdollisuus ostaa näyttöjä päiväkohtaisesti esim. 25 %, 50 % tai 100 %:sti. Paraatipaikkaa on mahdollista ostaa Iltalehdeltä myös CPM-pohjaisesti, jolloin mainostaja ostaa haluamansa määrän impressioita ajettavaksi esim. viikon kuluessa.
Monet mediat ovat laskeneet pienempien mainosmuotojen, kuten suurtaulun ja joidenkin sivustolla alempana sijaitsevien paikkojen hintoja. Osa näistä paikoista on myynnissä myös ulkopuolisten mainosverkostojen kautta.
Moni toimija on karsinut mainosformaattivalikoimaansa. Esimerkiksi Sanomat (hs.fi ja is.fi) on poistanut osan perinteisistä mainosformaateista, mm. suurtaulun ja jättibannerin. Tilalle on kehitetty uusia mainosformaatteja, kuten suurtaulua korkeampi ja leveämpi "torni".
Sanoma Verkkomediat on nostanut muutamien mainosformaattien, mm. paraatipaikan hintoja. Muutamissa vähemmän käytetyissä mainosmuodoissa ne ovat puolestaan laskeneet.
B-to-B-mediat ovat pitäneet maltillisempaa linjaa eli hinnankorotuksia yleisesti käytetyissä mainosmuodoissa (panorama, boksi ym.) ei ole nähtävissä. Myös B-to-B-medioissa suurimmat korotukset kohdistuvat paraatipaikkaan.
Sosiaalisessa mediassa hinnanmuutokset ovat vähäisiä. Esimerkiksi Facebook in news feedissä olevan mainospaikan hinta pysyttelee edelleenkin samalla tasolla kuin vuonna 2010.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!