Kanavan uuden ilmeen takana ovat Creative Director Peter Söderlind ja Motion Graphic Designer Thomas Sellin TV Viiden ruotsalaiselta Kanal5-sisarkanavalta.

”TV Viiden uusi kanavailme perustuu Viisi-logoon, joka kameleonttimaisesti muuntautuu erilaisiin muotoihin”, kertoo Peter Söderlind. ”Uuteen kanavailmeeseen voidaan tarpeen mukaan lisätä erilaisia graafisia elementtejä. Line-up-room -elementeillä saadaan aikaiseksi erilaisia tunnelmia, ja tv-ohjelmille voidaan räätälöidä omat line-up-room -elementit”, hän jatkaa ja toteaa, että ”oma räätälöity kirjasintyyppi ja design-elementit luovat kanavailmekonseptin, joka kestää hyvin aikaa, ja jonka kanssa voidaan leikkiä tietyissä rajoissa”.

”Haluamme tarjota katsojille viihdettä sekä ohjelmiston että kanavailmeen puitteissa. Uusia elementtejä kanavailmeeseen tuomme muutaman kerran vuodessa. Lisäksi pystymme tarjoamaan mainostajille erilaisia alustoja, joihin heidän tuotteensa voidaan liittää osana kanavailmettä”, kertoo Sami Vikback TV Viideltä. ”Kanavailmeuudistus on osa TV Viiden jatkuvaa kehitystä ja uskomme, että uusi kanavailme erottuu edukseen Suomen tv-markkinoilla”, Vikback toteaa.

Kanavailmeen eri elementtejä on rakennettu yhteistyössä eri yritysten kanssa. Yhteistyöyrityksiä ovat ruotsalaiset Dallas Sthlm ja Magoo Studios, ranskalainen The View ja englantilaiset Th1ing, Proud Creative ja Fontsmith.

TV Viisi on osa saksalaista ProSiebenSat.1 Media AG -konsernia, jolla on lähetystoimintaa ympäri Euroopan. Suomessa ProSiebenSat1 Media AG omistaa TV Viiden lisäksi musiikkikanava The Voicen sekä SBS Finlandin radiokanavat.