Sopimuksen ansiosta suomalaiset tv-tuotannot pääsevät kansainväliseen jakeluun kilpailemaan tv-yhtiöiden kiinnostuksesta.
Televisioformaattien kauppaan erikoistunut tuotantoyhtiö Small World on tuottanut ohjelmia 59 maassa.

–Suomi on uusi Japani. Uskon siihen, että suomalaiset ideat revitään maailmalla käsistä, japanilaisen Nippon TV:n maailman tietoisuuteen tuonut Small Worldin perustaja Tim Crescenti sanoo.

– Sopimuksen myötä suomalaisiin tv-tuotantoihin on mahdollista panostaa aivan uudella tavalla. Kotimaiset tuotannot leviävät Suomen lisäksi Small Worldin kanavia pitkin myös ulkomaisille tv-markkinoille, SuomiTV:n toimitusjohtaja Jarmo Kalliola sanoo.

–Tarkoituksenamme on tehdä ohjelmia, jotka iskevät yhtä aikaa suomalaiseen mielenmaisemaan ja kansainvälisten markkinoiden tarpeisiin, Aito Median toimitusjohtaja Ilkka Hynninen toteaa.


–Ensimmäinen yhteinen tv-formaattimme julkaistaan Cannesissa alan messuilla lokakuun alussa. Seuraavan 18 kuukauden aikana aiomme julkaista kuuden kuukauden välein kolme formaattia lisää, Jarmo Kalliola kertoo.