-Tämä on erittäin innostava hanke monestakin syystä. On harvinaista, että tuotemerkkejä ja kauppaketjua voidaan brändätä samoilla toimenpiteillä. Haastaja-asema vaatii myös rohkeampia tekoja, johon Lidl on sitoutunut. Mainosalan puolesta on myös iloista, että Lidl on uusi asiakas, joka ei ole pois muilta toimistoilta, kertoo mainostoimisto SEKin suunnittelujohtaja Tommi Laiho.
-Uskon, että mainonta tulee herättämään keskustelua. Yhdistämme mainonnasta tuttua kieltä, parodiaa ja itseironiaa. Esimerkiksi olutmainonta on ollut todella tylsää 2000-luvulla, nyt palautamme siihen huumorin, paljastaa Laiho.
Päivittäistavarakaupassa tulee tänä vuonna kilpailu kiristymään entisestään. Haastajan asemassa oleva Lidl on viime aikoina kasvattanut markkinaosuuttaan kohderyhmissään. Kuluttajat ovat valikoineet ketjun ensisijaisesti sen edullisuuden johdosta, mutta jatkossa Lidl vahvistaa myös tuotteidensa laatumielikuvaa.
Tätä tukevat useat laatututkimukset, joissa Lidlin omat brändit, esimerkiksi Dulano ja Freeway, ovat menestyneet erittäin hyvin. Markkinointiin tullaan investoimaan entistä suunnitelmallisemmin sopivalla yhdistelmällä tuotemerkkikohtaista kampanjointia ja viikoittaisia tarjouksia.
-Taantuma on oikea aika panostaa markkinointiin. Kun kaikki muut ovat hiljaa, me tulemme olemaan näkyvästi esillä uudella konseptillamme, avaa markkinointiviestinnän strategiaa Lidlin toimitusjohtaja Antti Tiitola.
Uusi konsepti kampanjoi Lidlin omia brändejä, joita kaupassa on tarjolla kaikissa tuoteryhmissä. Kampanjoinnin tavoite on kehittää laatumielikuvaa, omien merkkien tunnettuutta sekä saada kauppaan uusia kokeilijoita.
-Tiedämme, että meidän vakioasiakkaamme ovat erittäin tyytyväisiä tuotteisiimme ja palveluumme. Suomessa on kuitenkin yhä turhia ennakkoluuloja saksalaislähtöistä ketjuamme kohtaan. Pyrimme riisumaan heidät aseista jopa itseironisin keinoin, jatkaa Tiitola.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!