RadioMedian jäsenasemiltaan keräämien liikevaihtotietojen perusteella radiomainonta kasvoi vuoden 2011 ensimmäisellä vuosineljänneksellä 14,1 prosenttia. Mainossekunteja ostettiin yhteensä 12,5 miljoonalla eurolla.
Paikallinen radiomainonta kasvoi tammi-maaliskuussa 11 prosenttia ja valtakunnallinen 15,2 prosenttia.
Ensimmäisen vuosineljänneksen radiomainonnan paras kuukausi oli helmikuu, jolloin myynti kasvoi 18,5 prosenttia. Tammikuussa myynti kasvoi puolestaan 12,8 prosenttia ja maaliskuussa 11,5 prosenttia.
"Radiomainonta veti hyvin viime vuonna ja sama tahti on jatkunut. Nyt kun toimilupa-asiatkin ovat selvillä, radiot voivat hyvillä mielin suunnitella ja kehittää toimintaansa pitkällä aikajänteellä. Tämä asia pätee myös myyntiin", RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller toteaa.
RadioMedian tilastot perustuvat 50 jäsenasemalta kerättyihin liikevaihtotietoihin.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!