Lentoyhtiö Norwegianin mainoselokuva ”Best Friends” oli paras Kuukauden Parhaat Sekunnit -kisassa. ”Loistava, yksinkertainen idea. Erinomainen käsikirjoitus, jossa on oivaltavaa itseironiaa ja rohkeaa kansallisuuskliseiden hyödyntämistä. Erottuu muista lentoyhtiöistä. Toteutettu tyyliin sopivasti, halvalla mutta hyvin,” raati perusteli.
Mainoksen on suunnitellut ja toteuttanut N2 Helsinki. Mediatoimisto oli Vizeum.
”Lanseerasimme maaliskuussa Norwegianin solmukohdan Helsinki-Vantaalle. Ensimmäiset Suomen sisäiset lennot lennettiin maaliskuun lopussa. Avaamme kevään 2011 aikana myös yhdeksän uutta kansainvälistä reittiä Helsinki-Vantaalta. Kampanjamme tarkoitus on yksinkertaisesti lanseerata Norwegianin brändi Suomeen. Haluamme herättää huomiota sekä halvoilla lentolipuilla että tutuilla houkuttelevilla kohteilla,” Sara Camursoy, Norwegianin Ruotsin ja Suomen markkinointipäällikkö kertoo .
”Vuoden alussa Norwegian oli vielä kohtalaisen tuntematon brändi Suomen markkinoilla. Kampanja on vielä kesken, mutta voimme jo nyt nähdä, että tulos on positiivinen sekä myytyjen lippujen että brändin tunnettuuden ja huomionarvojen kasvun osalta,” Sara Camursoy toteaa.
Norwegianin Suomen markkinoinnin projektipäällikön Anna Riihimäen mukaan kampanjalla oli laaja mediamix. ”Päämedia oli TV, johon satsattiin paljon. Tuotimme yhteensä 13 erilaista TV-spottia. Suuri osa kampanjan mediapanostuksista tehtiin internettiin, jossa varsinainen kauppa tehdään. Kaikki kampanjan mediat ohjasivat nettiin ja tämä näkyi sivuston kävijämäärien kasvussa. ”
"Kampanjan TV-spotit ovat saaneet paljon positiivista palautetta. Positiivinen vastaanotto näkyi myös mm. Facebookissa: lanseerauskampanjan aikana tuplasimme fanimäärämme.”
Raadissa olivat copy Mikko Härmeinen Ezpasta, tj Hannele Hietikko mainostoimisto Mainiosta, asiakkuusjohtaja Jari Karlsson Familysta ja AD Teemu Tuohimaa Adsekista.
Kuukauden Parhaat Sekunnit maaliskuu 2011: Best Friends
Mainostaja: Norwegian Air Shuttle ASA
Sara Camursoy, Marketing Manager Sweden/Finland
Anna Riihimäki, Marketing Project Manager Finland
Mainostoimisto: N2 Helsinki
Asiakkuusjohtaja Alex Nieminen
Executive Producer Reeta Hietalahti
AD Jarno Luotonen
Copy Jani Tynnilä
Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt: Jussi Nurmio, Brian Kaszonyi
Tuotantoyhtiö: N2 Helsinki ja Fellowland
Tuotanto ja ohjaus: N2 Helsinki ja Fellowland
Mediatoimisto: Vizeum Oy
Connections Director Teemu Suutari
Connections Manager Mari Hepola
Broadcast Manager Minna Lindqvist
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!