”Uusi aluejako palvelee mm. kauppiaita ja palveluyrittäjiä, jotka haluavat vahvaa näkyvyyttä omalla markkina-alueellaan. Tv-mainonnasta tulee varteenotettava strateginen ja taktinen vaihtoehto pienemmilläkin talousalueilla,” MTV3:n myyntijohtaja Mikko Laakso sanoo.
”Valtakunnallista kampanjaa voidaan syventää, jatkaa tai varioida alueellisesti. Mainostaja voi reagoida nopeasti paikallisiin markkinatilanteen muutoksiin. Tapahtumiin, tarjouskampanjoihin tai vaikkapa koemarkkinointiin saadaan uusia työkaluja, kun tv-mainoksen tehoa ja huomioarvoa voidaan vahvistaa paikallisuuden tuomalla lisävoimalla.”
Laakson mukaan Ruotsin TV4:llä on erinomaiset kokemukset alueellisesta tv-mainonnasta. ”TV4 toimii 30 alueella. Ruotsissa alueellisen mainonnan osuus on tämän myötä kasvanut, ja toimintamalli on tuonut televisioon uusia mainostajia. Alueellisesta tv-mainonnasta on tullut entistä kiinnostavampi media esimerkiksi vähittäiskaupalle.”
”MTV3 on valtakunnallinen tv-kanava, ja tavoitamme päivittäin lähes kolme miljoonaa suomalaista. Meille on tärkeää palvella hyvin niin katsojia kuin mainostajiakin koko maassa. Siksi panostamme myös alueelliseen myyntiorganisaatioon, joka toimii siellä missä mainostajatkin ovat. Hyvästä paikallisesta palvelusta emme luovu jatkossakaan,” Laakso vakuuttaa.
”Alueellisella tv-mainonnalla on rakennettu lukuisia menestystarinoita, joissa mainostaja on lisännyt myyntiään, vahvistanut yrityskuvaansa tai tehnyt molempia. Oman paikkakunnan kauppiaan tai tapahtumanjärjestäjän esiintyminen televisiossa on todella vaikuttava ja läheiseksi koettu juttu. Sitä ei voi ohittaa.”
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!