"Levikintarkastus Oy:n keskeinen tehtävä on tuottaa luotettavaa perustietoa lehdistä ja lehtibrändeistä mainostajille ja kustantajille. Tämä tarkoittaa levikkejä, lukijamääriä sekä printin ja netin yhteistavoittavuutta", sanoo puheenjohtaja Caroline Lilius.

"Lehtien levikit ja lukijamäärät eivät sisällä näköis- tai verkkolehtiä. Selvyyden vuoksi on haluttu, että printtiä mitataan sellaisenaan ilman sähköisiä versioita. Kansallisessa Mediatutkimuksessa tuotetaan lisäksi lehtien yhteistavoittavuus, mikä kertoo, kuinka monta lukijaa paperilehdellä ja lehden verkkoversiolla on yhteensä."

"Parhaillaan ollaan myös etsimässä mallia, jolla saataisiin entistä tarkemmin mitatuksi saman sisällön tavoittavuus eri välineillä. Tämä tietysti kiinnostaa kustantajien lisäksi suuresti mainostajia," Lilius kertoo.

Hallituksen muut sanomalehtikustantajien edustajat ovat
-       toimitusjohtaja Jukka Haapalainen, Kaleva Kustannus Oy
-       markkinointijohtaja Jaakko Lintunen, Kustannus Oy Aamulehti
Aikakauslehtikustantajia edustavat
-       liittojohtaja Mikko Hoikka, Aikakauslehtien Liitto
-       myynti- ja markkinointijohtaja Timo Kopra, Otavamedia Oy
-       kustantaja Anne Koski, Sanoma Magazines Finland Oy
Mainostajia edustavat Levikintarkastus Oy:n hallituksessa
-       johtaja Ismo Ojanen, Nokia Oy
-       markkinointijohtaja Stina Suominen, OP-Pohjola osk.
Mainos- ja mediatoimistojen edustajina ovat
-       toimitusjohtaja Tuula Kallio, Dagmar Oy
-       toimitusjohtaja Hannu Laakso, Pool Media International PMI Oy
 
Levikintarkastus vastaa tärkeimpien aikakauslehtien ja sanomalehtien sekä näköislehtien levikkien tarkastuksesta. Myös kaikkien merkittävien messutapahtuminen tarkastaminen kuuluu yhtiön toimialaan. Lisäksi Levikintarkastus teettää ja organisoi Kansallisen Mediatutkimuksen eli KMT:n. Tutkimus tuottaa tietoa muun muassa lehtien lukijamääristä sekä lehtibrändien yhteistavoittavuudesta. Tutkimuksen toteuttaa TNS Gallup Oy.