Aikaisempina vuosina kirjojen lisäksi on kilpailussa palkittu myös artikkeleja ja puheita. MTL:n on palkinnut toimialan parhaita kirjoituksia jo vuodesta 1978 lähtien, Kultasulka-nimellä kilpailu on kulkenut vuodesta 1986.
”Tämän vuoden kultasulka-kilpailussa oli ehdolla kiinnostavia, näkemyksellisiä, omaperäisiä ja rohkeita puheenvuoroja alalta. Ilahduttavaa on myös, että shortlistalle nousi peräti kaksi blogia. Kirjan kirjoittaminen on aina iso ja kunnioitettava ponnistus. Helposti unohtuu kuitenkin, että blogi on vuorovaikutteisen viestinnän muotona innostava ja kirjoittajaltaan komittoitumista ja jatkuvaa skarppausta vaativa kirjallinen tuotos” Kirsi Piha, kilpailun tuomariston puheenjohtaja ja viestintätoimisto Ellun Kanat Oy:n toimitusjohtaja kertoo.
Kultasulka 2011 kilpailun shortlistalle ovat yltäneet:
Alf Rehn | Vaaralliset ideat |
Antti Isokangas & Riku Vassinen | Digitaalinen jalanjälki |
Eka Ruola | Eka Ruolas's blog http://www.newyorkfestivals.tv/blogs/eka-ruola |
Elina Koivumäki & Petteri Häkkinen | Markkinointijuridiikka 2010 |
Elisa Juholin | Arvioi ja paranna! Viestinnän mittaamisen opas |
Marco Mäkinen | Markkinointi kulmahuoneessa http://sek.blogit.kauppalehti.fi/ |
Marco Mäkinen & Anja Kahri & Tuomas Kahri | Brändi kulmahuoneeseen! |
Pekka Mattila & Mika Rautiainen | Putki - Johda markkinointia ja myyntiä yhdessä |
Suvi Nenonen & Kaj Storbacka | Markkinamuotoilu- johdatko markkinoita vai johtavatko markkinat sinua? |
Voittajat palkitaan keskiviikkona 11.5.
Vuoden 2011 Kultasulka-kilpailun raadin muodostavat viestintäkonsultti Kirsi Piha (Ellun Kanat Oy), johtaja, Matti Copeland (m&a ja ir, Basware Oyj), hallitusammattilainen, ekonomi Leena Paananen (Ovia Oy), hallituksen puheenjohtaja Jouni Heinonen (Viestintätoimisto Pohjoisranta Oy) ja MTL:n jäsenyyspäällikkö Satu Solin.
Kultasulka-kilpailun tavoitteena on rohkaista ja kannustaa markkinointiviestinnän ammattilaisia jakamaan tietoaan ja osaamistaan sekä nostaa esiin hyviä toimialan kirjoituksia ja henkilöitä niiden takana. Hyvät tekstit lisäävät alan arvostusta ja ymmärtämystä myös liiketoiminnan johdon ja muiden vaikuttajien keskuudessa ja ovat arvokasta alan oppimateriaalia. Ne myös tarjoavat monipuolisesti, laadukkaasti ja mielenkiintoisesti tietoa markkinointiviestinnän eri keinojen käytön tuloksellisuudesta yritysten ja yhteisöjen tavoitteiden saavuttamisessa.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!