Alma aikoo suunnata voimiaan Kauppalehti.fi-verkkopalvelun sisällön ja markkinoinnin kehittämiseen.
Presson erillistilaajille ja mainostajille tarjotaan korvaavaa vaihtoehtoa Kauppalehden tuotevalikoimasta seuraavien viikkojen aikana.
Osana muutosta Kauppalehti Oy on käynnistänyt Presson toimituskuntaa koskevan YT-menettelyn, jossa käsitellään muutoksen henkilövaikutuksia. Suunnitelman mukaan Presson julkaisemisen lopettaminen vähentää työtä Kauppalehti Oy:ssä noin 5 henkilötyövuoden verran. Neuvottelujen piirissä on 12 henkilöä ja niiden on arvioitu kestävän kaksi viikkoa.
Presso esiteltiin uutena lehtituotteena syksyllä 2004. Sisällöltään ja ulkoasultaan lehti on ollut pidetty ja kiitetty. Sen sijaan lehden kannattavuus ei toteutunut alkuperäisten tavoitteiden mukaan.
Kauppalehti Oy:n tuotteita ovat jatkossa Kauppalehti, Kauppalehti Optio, Kauppalehti Vip ja Kauppalehti.fi. Lisäksi Kauppalehti Oy toimittaa Talousuutisia MTV3-kanavalle ja tarjoaa monipuolisia talous- ja yritystietopalveluja; näistä esimerkkinä yritys- ja viranomaistietoa välittävä ePortti.
Kauppalehti on Suomen johtava talousmedia. Kauppalehden levikki on 81 377 kappaletta (LT 2006) ja Kauppalehti.fi:n viikoittainen kävijämäärä noin 295 000 eri kävijää. Alma Median Kauppalehti-ryhmään kuuluvat Kauppalehden lisäksi Alma Media Lehdentekijät, suoramarkkinointiyhtiö Kauppalehti 121 Oy ja Baltian johtava uutistoimisto BNS.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!