- Suunnittelijat voisivat rikkoa tässäkin mainoskanavassa peruskaavaa rohkeammin. Radiossa jos missä väline antaa sille mahdollisuuden. Shortlistalla kuultiin osviittaa tästä tuoreudesta ja jopa raikkaasta innovatiivisuudesta, kilpailun päätuomari DDB:n Rainer Lindqvist toteaa.
Shortlistalle päässeiden töiden tuotantotasoa tuomaristo luonnehti tasaisen laadukkaaksi. Ideoihin kaivattiin kuitenkin lisää ulottuvuuksia ääni- ja musiikkimaailmasta. Musiikin mahdollisuuksia tulisi hyödyntää mainoksissa paremmin.
- Ääni ja musiikki pitäisi ottaa vahvemmin mukaan jo ideointiin. Ainakin tv-tuotannoista tuttu, vanha kunnon PPM, eli tuotantoa edeltävä suunnittelupalaveri ohjaajan ja tuottajan kanssa pitäisi olla vakiokäytäntö myös radiotuotannoissa, kategoriatuomari Timo Silvennoinen McCannista pohtii.
Shortlistalle pääsi kilpailukategoriasta riippumatta ne työt, joille kymmenhenkinen tuomaristo antoi eniten pisteitä toisistaan tietämättä. Omia tai oman toimiston töitä tuomarit eivät voineet arvostella.
Kilpailun palkinnot jaetaan suuressa RadioGaalassa, jota juhlitaan torstaina 11. marraskuuta RadioAreenalla Senaatintorilla. Pääpalkinnon voittaja lähtee Cannes Lions 2011 -mainosfestivaaleille.
Kaiku-radiomainoskilpailun järjestävät RadioMedia ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL. Kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen äänimainonnan tasoa ja kohottaa tekijöiden ammattitaitoa.
Kaiku-shortlista on kuunneltavissa osoitteessa http://www.radiomedia.fi/kaiku/shortlista/fi_FI/shorlista/
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!