Mainos on mainostoimisto Dynamon suunnittelema. Pahvi-kilpailun järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto (MTL) ja Helsingin Sanomat neljännesvuosittain. Kevään Pahvin shortlistalle nousi 10 mainostajan työt. Kilpailussa olivat mukana kaikki tammi-, helmi- ja maaliskuussa Helsingin Sanomissa julkaistut ilmoitukset.
Tuomaristo perusteli valintaa seuraavasti:
“Tarjousmainontaa parhaimmillaan. Valokuva, jonka eteen on nähty vaivaa valaistusta myöten. Pääosassa sisustustuotteet, joilla on onnistuttu kertomaan tarinaa. Tuloksena laadukas lopputulos, jollaisia näkisi mielellään enemmänkin.”
Tuomaristossa työskentelivät luova johtaja Erkko Mannila TBWA\PHS, copywriter Annu Terho Euro RSCG, copywriter Samuli Salokangas Ida Fram ja copywriter Mikko Härmeinen Ezpa.
Vepsäläisen mainoksen tekijätiimi: mainostoimisto Dynamo: AD Jere Saulivaara, copywriter Mikko Kaivo-oja, tuotanto-AD Joonas Tauriainen, asiakkuusjohtaja Sanna Forsström-Hack, projektisuunnittelija Seija Matikainen, planner Kati Nurminen, valokuvaaja Anton Sucksdorff; Vepsäläinen: markkinointipäällikkö Walter Ihander, markkinointisuunnittelija Helena Lundahl ja markkinointisuunnittelija Hanna Telaranta.
Kevään muut shortlistatut: Eazybreak Kundit hei!, Okei jengi Kitchen, Helsinki Missio Kadonnut tytär Folk , Hyvinvoivasuomi.fi Mitä jos Suomen hyvinvoinnista puuttuisi puolet TBWA\PHS, Kraft Foods Finland Lu Domino Vastustamaton klassikko Euro RSCG Helsinki, Kärkimedia Young Lions Finland hasan & partners, Marimekko Marikulma, Masku Tietokoneemme räjähti Hex-Top, Sanoma Magazines Aku Ankka Vuosi 1951. Kun Suomi muuttui hauskemmaksi Bob Helsinki, Transmeri No7 Testipaneeli London Advertising.
Vepsäläisen lisäksi yleisöäänestykseen menevät Folkin Helsinki Missio ja EuroRSCG:n Domino.
Kesän 2011 Pahvin, huhti-, touko- ja kesäkuun ilmoitusten, arviointi jo käynnistynyt
Pahvi on MTL:n ja Helsingin Sanomien ilmoituskilpailu, jonka tavoitteena on edistää hyvän sanomalehtimainonnan suunnittelua. Kisaan osallistuvat automaattisesti kaikki Hesarissa julkaistut ilmoitukset. Ammattilaisraati arvioi mainonnan neljä kertaa vuodessa ja palkitsee kevään, kesän, syksyn ja talven parhaan ilmoituksen Pahvilla. Kilpailu huipentuu kerran vuodessa yleisöäänestykseen, jossa on mukana 12 ilmoitusta.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!