Facebookissa virtuaalimielenosoitus BB:n lopettamisen puolesta on saanut muutamassa päivässä yli 84.000 ihmistä ottamaan kantaa. Sivu kulkee nimellä: "SubTv lopettaa Big Brotherin jos 500000 liittyy yhteisöön." Keskustelu ja mielenilmaus puolesta tai vastaan voimakkaita tunteita herättävästä ohjelmakonseptista sosiaalisessa mediassa tuo lisää huomioarvoa itse Big Brotherille.

Subin tiedotuksesta Katariina Kantola, onko Sub itse masinoinut Big Brotheria vastustavan kampanjan?
 
"Ei ole masinoinut. Facebookissa on paljon erilaisia puolesta- ja vastaan ryhmiä, mikä kuuluu osaksi sosiaalisen median toimintatapoja. Big Brother on ohjelma, joka herättää tunteita ja mielipiteitä sekä puolesta että vastaan, ja se on hyvä asia, osa ohjelman DNA:ta", Kantola kertoo.

"Emme pyri emmekä halua kontrolloida ohjelmasta nousevaa keskustelua, on hienoa että ohjelma herättää kiinnostusta", Kantola jatkaa.
 
Finpanelin mukaan kolme Subin katsotuinta ohjelmaa viikolla 34 olivat Big Brother 2010 alkaa, Big Brother Talk Show ja Big Brother, jotka jokainen keräsivät yli 550.000 katselijaa. Mutta lopettaisiko Sub todella ohjelman, jos 500.000 sitä vastustaisi? "Tässä pitää huomioida mittasuhteet: 80 000 ilmiötä vastustavaa versus Big Brotheria seuraavat katsojat. Ohjelmahan tavoittaa 75% kaikista alle 45-vuotiaista suomalaisista. Lisäksi BB on kanavallamme suursatsaus, jonka lopettamista pitäisi harkita monitaihoisemmista syistä", Subin tiedottaja Katariina Kantola sanoo.

Miten Sub yleensä reagoi katsojapalautteeseen ja paljonko sitä lopulta teille asti tulee?
"Saamme viikoittain koonnin katsojapalautteista, joista analyysin jälkeen osaan reagoimme. Suoriin sähköpostitse tulleisiin kysymyksiin vastaamme luonnollisesti aina suoraan kysyjälle. BB:n tuotantotiimi seuraa katsojapalautetta myös erityisen tarkkaan ja reagoi niihin. Pari vuotta sitten katsojat lähettivät meille addressin, jossa toivottiin BB-Saulille ja BB-Nikolle omaa ohjelmaa, jonka sitten harkinnan ja tuotekehityksen jälkeen toteutimmekin", Kantola kertoo.