Elisa Oyj:n 3G -verkkoa mainostava ”Punahilkka” valittiin helmikuun voittajaksi Kuukauden Parhaat Sekunnit -kisassa. ”Mainos saa miettimään, että verkolla tosiaan on väliä. Yksinkertainen viesti menee onnistuneesti jakeluun. Tarina kantaa ja etenee. Täynnä herkullisia nyansseja, jotka innostavat useaan katsomiskertaan. Todella makeasti toteutettu 3D-animaatioineen,” raati perusteli.
”Mobiilidatan käyttö kasvaa koko ajan ja kosketusnäyttöiset älypuhelimet ja taulutietokoneet yleistyvät nopeasti. Paraskaan älypuhelin ei voi tarjota hyvää käyttökokemusta ilman hyvää 3G-verkkoa, ” Elisa Oyj:n markkinointijohtaja Kaj Wasastjerna kuvaa kampanjan lähtötilanneetta.
”Halusimme haastaa kuluttajat selvittämään itselleen mitä eroja verkoissa on ja miksi kannattaisi valita Saunalahden liittymä, joka toimii Elisan verkossa. 3G-verkkomme on jo useana vuonna peräkkäin todettu riippumattomassa tutkimuksessa Suomen kattavimmaksi. Uskomme, että viestimme saa kuluttajan kiinnostumaan puhelinten lisäksi verkosta, ja huomaamaan että saman puhelimen käyttökokemus voi olla erilainen riippuen siitä minkä operaattorin SIM-kortin siihen on valinnut.”
Kampanjan viesti onkin Wasastjernan mukaan ymmärretty hyvin ja mainoksista on pidetty.
Mainoksen suunnittelusta vastasi N2. Filmiyhtiönä oli Directors Guild Oy ja ohjaajana Pete Riski.
Helmikuun raadissa olivat AD Jannis Mavrostomos Bobista, graafinen suunnittelija Antti Salminen DDB:ltä, AD Susanna Heposaari Imageneeringista ja projektipäällikkö Mari Pajunen BSTR:stä.
Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV3:n, Subin ja MTL:n yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisen kuukauden aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa spotti.fi.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!