Aller Media Oy teki Suomessa kaikkien aikojen parhaimman tuloksensa vuonna 2010 liiketoiminnallisen tuloksen noustessa yli 4,5 miljoonaan euroon.

Aller Media vahvisti asemiaan kotimaisessa mediakentässä päättyneellä tilikaudella (1.10.2009-30.9.2010). Yhtiön liikevaihto ylsi viime vuonna 46,6 miljoonaan euroon, ja liiketoiminnallinen tulos nousi yli 4,5 miljoonaan euroon. 

Allerin liikevaihto laski päättyneellä tilikaudella noin 6 %:a taloudellisen taantuman vuoksi. Myös vuoden 2009 lopulla lopetettu Hot Now -viikkoaikakauslehti laski yhtiön liikevaihtoa. Vuoden 2011 tilikausi on kuitenkin käynnistynyt jälleen ennätysvauhdissa.

”Meillä on uutta tilikautta jo kolme kuukautta takana, ja olemme jo nyt hieman edellä viime vuoden tuloksen ennätysvauhtia. Kehityskohteemme – Suomen suurin verkkoyhteisö Suomi24 - on tehnyt ensimmäistä kertaa selvästi positiivista tulosta”, Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä sanoo.

”Uskon, että lähestyvät vaalit sekä talouden yleinen buustaus vauhdittavat hyvää tuloskehitystämme.  Parhaat aikkarit menestyvät Suomessa hyvin”, Aalto-Setälä jatkaa.

Aller-konserni on panostanut strategiansa mukaisesti vuoden 2010 aikana erityisesti yhtiön digitaalisen median kehittämiseen. Vahva panostus online mediaan kasvattaa sen osuutta nelinkertaiseksi kuluvana vuonna.

 

Aller Media Oy                            2009-2010                                      2008-2009

Liikevaihto milj. euroa              46,6                                                  49,8

Liiketulos milj. euroa                4,5                                                    2,8