-Uskon vahvasti aikakauslehtiin, jotka rakentavat brändejä ja ilmiöitä, sekä tapahtumiin, jotka vahvistavat sitoutumista niihin sekä sosiaaliseen mediaan, joka mahdollistaa suomalaisten keskustelun ja  ilmiöiden ja palveluiden suosittelun. Suomen suosituimpien aikakauslehtien rinnalla Suomi24:n 2,1 miljoonaa rekisteröityä käyttäjää on ainutlaatuinen mediayhteisö, toteaa Allerin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä.


Aller ja Eniro aloittivat kumppanuuden 15.5.2008, kun puolet Suomi24:n omistajuudesta siirtyi Allerille. Yhteistyön aikana Suomi24 on vahvistanut entisestään asemaansa Suomen suurimpana verkkoyhteisönä. Eniron ja Suomi24:n yhteistyö jatkuu omistajavaihdoksen jälkeenkin. Toteutunut kauppahinta on 4,5 miljoonaa euroa, sekä lisäksi Aller maksaa  kerralla Suomi24:n 1,1 miljoonan euron lainan.


Suomi24 Oy jatkaa toimintaansa itsenäisenä yhtiönä, eikä omistajuuden muutos vaikuta Suomi24:n palveluihin. Yhtiön toimitusjohtajana jatkaa Pasi Ilola, josta samalla tulee Aller Media Oy:n johtoryhmän jäsen.


- Aller panostaa vahvasti digitaalisuuteen ja haluamme tarjota yhdessä parhaimpia verkkomediailmiöitä, josta viime viikolla julkaistu Allerin tuottama Suomi24:n TV-opas on loistava esimerkki, kertoo Allerin Social District Officer Jarno Alastalo.


- Aller on Suomi24:lle paras mahdollinen omistaja, jonka strategiassa sosiaalinen media on vahvassa roolissa. Suomi24:n tavoite on olla maan johtava kohtauspiste Internetissä, jossa suomalaiset voivat vapaasti vaihtaa mielipiteitä sekä löytää uusia mielenkiintoisia ihmisiä ja puheenaiheita. Yhteistyössä Allerin kanssa pystymme nopeuttamaan strategiamme toteutusta, tarjoamaan parempaa palvelua käyttäjillemme ja lisää yhteistyömahdollisuuksia mainostajillemme ja kumppaneillemme, kertoo Suomi24:n toimitusjohtaja Pasi Ilola.

Suomi24 on Suomen suurin sosiaalinen media, joka tavoittaa TNS Metrixin mukaan 1,3 miljoonaa käyttäjää viikoittain. Suomi24:ään on rekisteröitynyt 2,1 miljoonaa käyttäjää ja verkkoyhteisön 2400 keskustelupalstalle on kirjoitettu jo yli 52 miljoonaa viestiä. Suomi24:n muita palveluita ovat Suomen suosituin treffipalvelu, markkinapaikka Tori sekä neljännesmiljoonan suomalaisen käyttämä sähköpostipalvelu.


Aller Media Oy on osa Pohjoismaiden suurinta aikakauslehtikustantajaa Aller-konsernia. Kustannusnimikkeitä on lähes 100 kappaletta ja lehtien yhteenlaskettu levikki Pohjoismaissa on yli viisi miljoonaa ja Suomessa lähes kuusisataatuhatta. Allerin tunnetuimmat brändit Suomessa ovat 7 päivää, ELLE, Koti ja keittiö, Miss Mix, Fit, Katso, www.telvis.fi, ja All Over Press. Aller Media Oy työllistää Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä 290 henkilöä ja liikevaihto on noin 52 Meur.