Uudessa HS Visiossa aloittavat Veera Luoma-aho (vas.), Antti Tiainen, Elina Lappalainen, Alex af Heurlin, Merja Saarinen, Tuomas Peltomäki, Niclas Storås, Anu-Elina Lehti, Tuomas Niskakangas, Emil Elo ja Emma-Leena Ovaskainen. HS:n talousuutisointia vahvistaa Laura Kukkonen.
HS:n uuden talouden mediabrändin HS Vision tekijöinä aloittaa joukko oman alansa perinpohjaisesti tuntevia taloustoimittajia.
HS Vision toimittajina aloittavat Emil Elo, Alex af Heurlin, Elina Lappalainen, Veera Luoma-aho, Tuomas Niskakangas, Merja Saarinen ja Niclas Storås. HS Vision tuottajaksi siirtyy Anu-Elina Lehti.
HS Visio on kuluvan vuoden alkupuolella aloittava uusi mediabrändi, joka keskittyy yrityksiin, teknologiaan, kansainväliseen talouteen, työelämään ja johtamiseen sekä sijoittamiseen ja markkinoihin.
HS Visio palvelee myös äänimuodossa. HS Visiossa uutta uutispodcastia kokoavat Tuomas Peltomäki ja Antti Tiainen. Tuotteen visuaalisesta toteutuksesta vastaavat Emma-Leena Ovaskainen ja HS:n AD Tuomas Jääskeläinen.
”Olemme valtavan innostuneita, että saamme näin monta lahjakasta uutta tekijää Helsingin Sanomiin. HS:n taloussisältö kasvaa ja monipuolistuu merkittävästi. Teemme teknologiaa, urasisältöjä ja sijoitusjuttuja nuorille ammattilaisille, mutta myös kaikille muille taloudesta ja tulevaisuuden visioista kiinnostuneille lukijoille. Erityisesti koronavuoden takia fokus kannattaa suunnata uudella tavalla talouteen, koska se vaikuttaa meidän kaikkien elämään ja hyvinvointiin”, HS:n vastaava päätoimittaja Kaius Niemi sanoo.
HS Vision jutut ilmestyvät verkossa osana HS:n digitaalista palvelua ja lauantaisin myös painetussa lehdessä. Samalla HS laajentaa ja fokusoi talousuutisointiaan myös laajemmin. Journalismin keskiössä ovat esimerkiksi yritykset, makrotalous ja talouden murros.
Paperilla HS Visio korvaa HS:n nykyisen Lauantai-osion. HS Vision sisällöt sisältyvät HS:n tilaukseen.