<- Back

Groupon satsaa Suomessa hurjasti markkinointiin

admin · Mar 24, 2011

Citydealin Suomen maajohtaja Matti Rönkkö kertoi Oma yritys -messuilla, että markkinointikampanja on massiivinen. Palvelu tuodaan tunnetuksi Facebookissa ja nettilehdissä julkaistujen bannereiden avulla. Rahaa palaa myös kalliiseen suosittelija-kampanjaan. Jokaiselle suosittelijalle Groupon maksaa kuusi euroa. Tämä keino toimii hyvin Grouponilla.

Yhtiö palkkaa edelleen lisää myyjiä Suomeen. Heitä on nyt jo lähes 30. Myyjien tavoitteena on myydä kaupunkikohtaisesti laadukkaille firmoille sähköpostilla lähetettäviä kuponkeja.

Groupon  on hankkinut viime vuonna omistukseensa Euroopassa kuudessatoista maassa ja yli 140 kaupungissa toimineen saman alan yrityksen CityDealin. 

CityDealin perusti marraskuussa 2009 joukko eurooppalaisia yrittäjiä. Ensimmäisen tarjouksensa CityDeal julkaisi saksalaisella CityDeal.de verkkosivustolla tammikuussa 2010 ja on sen jälkeen laajentanut toimintaansa vauhdilla ympäri Eurooppaa. Yritys työllisti kaupantekohetkellä yhteensä yli kuusisataa henkilöä. 

"Groupon on synonyymi sosiaaliselle kaupankäynnille", sanoo CityDealin perustajiin kuuluva Daniel Glasner. 

Groupon perustettiin Chicagossa marraskuussa 2008. Yritys tarjoaa päivän tarjouksen parhaista ravintiloista, aktiviteeteista, nähtävyyksistä ja ostoksista paikkakuntakohtaisesti.