Kasvun taustalla on teknologia, joka nostaa digitaalisen ulkomainonnan muiden digitaalisen markkinointikanavien rinnalle, mahdollistaen digitaalisesta markkinoinnista tutun kohderyhmien tunnistuksen ja viestinnän kohdennuksen. Kun ulkomainonnassa myydään todennettua kohderyhmien huomion tavoittamista, se lähentyy internet -mainonnasta tuttua ohjelmallista ostamista.
Tämän lisäksi tekoäly ja koneoppiminen tulevat nostamaan digitaalisen ulkomainonnan uudelle tasolle muihin medioihin verrattuna esim. kuvantunnistus-algoritmien avulla. Kohderyhmän reaktioiden lisäksi voidaan hyödyntää myös muuta visuaalista dataa, kuten vaikkapa brändin tunnistusta, mobiilidataa tai ympäristön tuottamaa tietoa.
”Digitaalisen ulkomainonnan tulosten mittaaminen on ollut vaikeaa, mutta me muutamme tämän. Palvelumme kertoo tarkasti mihin mainoksiin mikäkin kohderyhmä reagoi ja näyttää valittua sisältöä oikealle yleisölle oikeassa paikassa, oikeaan aikaan.” selvittää Doohlabsin toimitusjohtaja Janne Lohvansuu.
Suomalaisessa DOOHLABS -startupissa yhdistyy digitaalisen ulkomainonnan sekä palvelumuotoilun huippuosaajista koottu tiimi. Doohlabsin juuret ovat ulkomainonnan suomalaisessa pioneerissa Craneworksissa ja sen ohjelmistot ovat jo käytössä tuhansilla näyttöpinnoilla ympäri Suomea.
”Olemme innoissamme, että voimme Doohlabsin kanssa olla mukana muuttamassa ulkomainonnan markkinaa juuri sillä hetkellä, kun tulevaisuuden kehitykselle asetetaan suuntaviivat” Craneworksin perustaja Sami Käyhkö kommentoi.