Alma Median liiketoiminnan painottuminen digitaaliseen mediaan tuottaa erinomaista tulosta. Viime vuonna digin osuus oli jo 77 prosenttia liikevaihdosta, ja vuotta aiemmin 68,6 prosenttia. Yhtiön liikevaihto kasvoi 19,6 prosenttia nousten 275,4 miljoonaan euroon. Oikaistua liikevoittoa Alma Media tuotti 61,1 miljoonaa euroa, joka on 22,2 prosenttia liikevaihdosta. Kasvua tuli 34,7 prosenttia. Yhtiö jakaa myös muhkeaa osinkoa, 0,35 euroa osakkeelle.
Alma Median liiketoiminnat kehittyivät erinomaisesti myös vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä. Oikaistu liikevoitto kasvoi viimeisellä vuosineljänneksellä lähes 40 prosenttia 15,5 miljoonaan euroon, lähes 20 prosenttiin liikevaihdosta.
Vuoden 2021 viimeisellä vuosineljänneksellä rekrytointipalveluiden vahvana jatkunut kysyntä nosti liikevaihdon ja kannattavuuden ennätystasolle Alma Career -segmentissä, jonka liikevaihto kasvoi ennätyksellisesti 57,2 prosenttia 24,1 (15,3) miljoonaan euroon. Vaikka koronatartuntamäärät nousivat omikron-virusvariantin myötä ja viranomaisrajoituksia jouduttiin asettamaan uudelleen, liiketoiminnan palautuminen jatkui vahvana ja asiakaslaskutus ylsi ennätystasolle.
Vilkkaan rekrytointimarkkinan taustalla arvioidaan olevan vielä patoutunutta kysynnän realisoitumista, mutta myös kiihtyvää kilpailua työvoimasta, mikä on nostanut myös palkkatasoja. Rekrytointi-ilmoittelun lisäksi liikevaihdon kehitys oli vahvaa digitaalisessa koulutuspalvelu Seduossa, sekä muissa rekrytoinnin lisäarvopalveluissa. Yhtiö odottaa tulevalla vuosineljänneksellä kasvun jatkuvan vahvana.
Alma Media on tehnyt merkittäviä yritysjärjestelyjä, mikä on luonnollisesti vaikuttanut rahoitusasemaan ja nostanut velkaisuusastetta. Velkaantumisaste (gearing) oli vuoden 2021 lopulla 109,2 %, kun se vuoden 2021 toisen vuosineljänneksen lopulla oli 160,0 %. Omavaraisuusaste (equity ratio) vastaavasti nousi samassa ajassa 29,4 prosentista 34,7 prosenttiin. Alma Media sopi joulukuussa väliaikaisen bridge-rahoitusjärjestelyn vaihtamisesta pitkäaikaiseksi rahoitukseksi.