PRWeek-julkaisun selvityksen mukaan 93 prosenttia brittilukijoista haluaa lukea uutisia vain maksuttomilta verkkosivuilta.
Tutkimukseen vastasi 3000 lukijaa. Kansan mielestä Rupert Murdochin suunnitelma The Timesin laittamisesta maksulliseksi on ratkaiseva testi, miten verkkolehtien käy.
Vastaajista 13 prosenttia sanoo, että he eivät usko muiden sanomalehtien seuraavan The Timesin esimerkkiä. 70 prosenttia toteaa, tulevaisuus riippu paljolti siitä, miten The Timesin malli toimii.
The Timesin verkkosisältöä vain 14 prosenttia pitää laadullisesti parempana kuin muiden lehtien tarjontaa. Vastaajista 43 prosenttia sanoo, että laatua ei ole parempaa ja saman verran ei osaa sanoa.
The Timesin mallin uskoo epäonnistuvan 78 prosenttia vastaajista. Vain kaksi prosenttia hyväksyy The Timesin maksullisuuden.