<- Back

Alma Media luopuu deittibisneksestä

toimitus · Dec 28, 2021

Alma Media Suomi Oy myy E-kontaktin City Digital -konsernille, joka on verkkoalustoihin ja -medioihin sijoituksia tekevä sijoitus- ja kehitysyhtiö. Sen tunnetuimpia brändejä ovat muun muassa Suomi24, Treffit24, City-lehti, Deitti.net, TableOnline.fi ja Improve Media.

Liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle 1.1.2022.

E-kontakti perustettiin vuonna 2009. Se on Suomen suurin paikallinen toimija, jonka viime vuoden tilikauden liikevaihto oli hieman yli miljoona euroa.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupalla ei ole merkittävää tulosvaikutusta Alma Medialle.

”Deittipalvelut eivät ole Alma Consumerin strategian keskiössä, vaan keskitymme asunto- ja autokaupan digitaalisiin palveluihin, vertailupalveluihin ja mediaan”, Alma Consumerin johtaja Kari Kivelä sanoo.

"Olemme innoissamme saadessamme omistukseemme jo kolmannen suomalaisen deittipalvelun", kertoo City Digitalin toimitusjohtaja Ville Heinonen.