<- Back

Akvamariinin Food for Media -konsepti toimii

admin · May 13, 2019

Viestintätoimisto Akvamariinin vuosittain järjestämä Food for Media -pressipäivä pureutui tänä vuonna tulevaisuuden ruokatrendeihin. Tapahtuman yhteydessä toteutettu kysely paljasti, että ruoka-alan asiantuntijat uskovat ilmastoystävällisen, kasvispainotteisen ruuan trendin vahvistuvan entisestään seuraavien vuosien aikana.

Lähes 40 % kyselyyn vastanneista näki, että seuraavana ruokatrendeistä nousevat nimenomaan ekologisemmat ruokavalinnat. Myös yksilöllisten ruokavalioiden sekä puhtaiden, yksinkertaisten raaka-aineiden ennustettiin nousevan seuraavaksi.

– Vaikka median uutisoinnista voisi päätellä, että kasvisruokavalio on jo ihan arkipäivää, kertovat kulutustilastot muuta. Lihan kulutus on viime vuosina ollut pikemminkin kasvussa. Täysin lumetta trendi ei sentään ole: kulutustutkimusten mukaan kokonaan lihasta luopuneiden talouksien määrä on kasvanut hieman samalla, kun pienempi osuus väestöstä syö lihaa aiempaa enemmän, muistuttaa elintarvikeviestinnän asiantuntija Linda Pynnönen Akvamariinista.