Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Syöte

Median keskittyminen kiihtyy: Sanoma ostaa Aamulehden ja Satakunnan Kansan kovaan hintaan

Sanoma ostaa Alma Median alueelliset sanomalehdet ja suunnittelee myyvänsä luokiteltujen ilmoitusten sivustonsa Oikotie.fi:n.

Mediaviikko.fi hakee toimittajaa

Mediaviikko.fi verkkojulkaisu hakee toimittajaa ja markkinointi-osaajaa

Grafian Vuoden Graafikko 2020 on kirjainmuotoilustudio Schick Toikka

Grafian Vuoden Graafikko 2020 on kirjainmuotoilustudio Schick Toikka. Helsingissä ja Berliinissä toimivan suunnittelijakaksikon Lauri Toikan ja Florian Schickin työt vaihtelevat käyttäjäfonteista ja taideprojekteista Niken kaltaisille suuryrityksille tehtäviin tilausfontteihin. Vuoden Graafikko -palkintonäyttely pidetään Designmuseon Galleriassa 3.4.–31.5.2020.

TBWA\Helsinki paras isoista mainostoimistoista

Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2020 voittajat on palkittu. Asiakkaiden arviointiin perustuen parhaat toimistot valittiin kymmenessä kategoriassa.

Huiput Creative Festivalin teemana positiivisuus

Luovan suunnittelun kansainväliset kärkinimet tuovat uusia näkökulmia 5.3. Huiput-festivaaleilla. Festivaalin teemana on positiivisuus.

Radio Classicin toimilupa Bauer Medialle

Bauer Media ostaa Kuunappi Oy:n radioliiketoiminnan. Kaupan myötä kiinalaistaustainen Radio Classic -kanavan toimilupa siirtyy Bauer Medialle.

Sanna Keskinen Kalevan päätoimittajaksi

Sanna Keskinen, 45, on valittu Oulussa ilmestyvän Kalevan uudeksi vastaavaksi päätoimittajaksi. Hän aloittaa tehtävässään toukokuun alussa.

Viro ajaa venäläisen propagandasivuston ulos maasta

Kaikki Venäjän valtion kontrolloiman uutissivusto Sputnikin 35 toimittajaa on irtisanottu Tallinnassa sen jälkeen, kun Viron viranomaiset ovat asettaneet syyteharkinnan sivustoa kohtaan EU:n pakotteiden seurauksena. Myös Viron yrityksen varat on takavarikoitu.

Sanna Marin pesee kilpailijansa viestinnällään

Kuka Suomen tämän hetken huippupoliitikoista on onnistunut mediassa ja somessa? Kenellä heistä on paras imago? Hän on ilman muuta pääministeri Sanna Marin. Hän on kyennyt nopeasti luomaan itsestään varsin positiivisen mielikuvan, jota media ja some kilvan vielä parantelevat.

Suomalainen Good Luck Media ehdolla EGR Nordics Awards 2020 Affiliate of the Year -kategoriassa

Nuori suomalainen digimarkkinointiin keskittyvä Good Luck Media on valittu shortlistalle Pohjoismaisessa EGR Nordics 2020 -palkintogaalassa.

FWA Grand Prix:n voitti JCO Digitalin sivusto Ruokangas.com

Finnish Web Awards palkitsi Suomen parhaat nettisivujen suunnittelijat ja tekijät kolmannen kerran.

Otava ostaa Kariston kustannustoiminnan

Kustannusosakeyhtiö Otava ostaa Kariston kustannustoiminnan. Karisto tunnetaan esimerkiksi Lee Childin Jack Reacher -jännäreistä, Anneli Kivelän Katajamäki-teoksista sekä Johanna Hulkon ja Jari Paanasen Geoetsivät-lastenkirjasarjasta.

MTV3 oli vuoden 2019 tavoittavin kanava ja jääkiekon MM-finaali koko vuoden katsotuin ohjelma

MTV3 oli koko väestön laajimmin viikkotasolla tavoittava kanava vuonna 2019. Suomalaiset sai tv:n ääreen erityisesti MM-jääkiekko ja lukuisat viihdeohjelmat. Vuoden 2019 katsotuin ohjelma oli jääkiekon MM-finaali.

Ilkka-Yhtymä Oyj osti osake-enemmistön Liana Technologies Oy:stä

Ilkka-Yhtymä Oyj on hankkinut 8.1.2020 osake-enemmistön (67 %) Liana Technologies Oy:stä. Liana Technologies on Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän pilvipalveluja tuottava ohjelmistoyritys. Yhtiön pääkonttori ja tuotekehitys sijaitsee Oulussa.

Lassi Kurkijärvi Proof Advisoryn toimitusjohtajaksi

Liiketoimintajohtajana työskennellyt digiammattilainen Lassi Kurkijärvi, 39, on nimitetty Salomaa-ryhmän Proof Advisoryn toimitusjohtajaksi.

Alma Median toimistorankingin finalistit valittu

Koko markkinointiviestintäalan kattavan Vuoden toimisto -tutkimuksen vuoden 2020 finalistien lista on valmistunut. Markkinointipäättäjät ovat nostaneet kymmenessä kategoriassa 34 toimistoa finalistien joukkoon. Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland vastaa tutmuksen toteuttamisesta.

Venäjä kontrolloi räikeästi kansalaistensa viestintää

Venäjän hallitus on viime vuosina järjestelmällisesti rajoittanut lehdistönvapautta ja ilmaisunvapautta keskittyen yhä enemmän kansainvälisiin alustoihin, kuten Googleen, Facebookiin ja Twitteriin, toteaa Toimittajat Ilman Rajoja -järjestö (RFS) tuoreessa Venäjän Internet-sensuuria ja valvontaa koskevassa raportissaan.

Liana laajentaa räätälöityihin sisältöpalveluihin

Liana Technologies Oy:n Liana Services -yksikkö tarjoaa räätälöityjä sisältöpalveluita. Asiakkaidemme toiveesta ryhdymme tarjoamaan Liana-työkalujen käyttöä tukevia sisältöpalveluita. Liana Services tarjoaa ratkaisun, kun tarpeena on ulkoistaa osa markkinoinnin työstä tai koko tuotanto.

Helsingin Sanomilla jo 100 000 digitilaajaa

Helsingin Sanomien puhtaasti digitaalisten tilausten määrä ylitti 100 000 kappaletta marraskuussa. Sadastuhannes digitilaaja on 28-vuotias turkulainen Viljami Hotanen.

Sanoma laajentaa alueelliseen radiomainontaan

Sanoman radiomainonnan tarjooma laajenee vuoden 2020 alusta alueellisen mainonnan ratkaisuilla. Laajentamisen mahdollistavat Sanoman loppukesällä hankkimat Aito Radioiden ja Business FM:n taajuuskokonaisuudet.

MustRead testaa mikromaksua

PressDoorin maksujärjestelmän kaupalliseen käyttöön ottanut MustRead-verkkopalvelu on tyytyväinen valintaansa. PressDoorin mikromaksujärjestelmä on toiminut ongelmitta, MustReadin CTO Tuomas Arokanto kertoo. Jo aiemmin Pressdoor on ollut testikäytössä Fokus Median Hifimaailma-lehdessä.

Andreas Berg PressDoor Oy:n toimitusjohtajaksi

Median digisisältöjen myyntiin maksuteknologiaa ja markkinointiautomaatiota kehittävän PressDoor Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty DI Andreas Berg ja liiketoiminnan kehittämisestä vastaavaksi varatoimitusjohtajaksi TkT Mikael Johnson, joka on myös toinen yhtiön perustajista.

Vuoden Huiput 2019 -ylituomariksi Jyrki Poutanen

Luova johtaja Jyrki Poutanen johtaa 61-henkisen luovista suunnittelijoista koostuvan tuomariston työskentelyä.

Maija Koski A-lehtiin Sanomasta

A-lehdet järjestää toimituksensa kolmeen mediaryhmään. A-lehtien asumisen medioiden mediaryhmän vetäjäksi ja Kotivinkin, Meilläkotona.fin sekä Unelmien Talo&Kodin päätoimittajaksi on nimitetty Maija Koski. Kosken johtamaan mediaryhmään kuuluvat edellä mainittujen lisäksi Avotakka, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo ja Viherpiha.

Oikeuskansleri ei tutki verotietojen julkistamiskantelua

Medialiitto ja Suomen Journalistiliitto ovat vaatineet oikeuskansleria estämään verotietojen julkistamiskiellon. Oikeuskansleri Tuomas Pöysti on päättänyt, että hän ei tutki Verohallinnon menettelyä salata osa toimittajille toimitetuista verotiedoista. Oikeuskansleri ei ryhdy tutkimaan kantelua, jos siinä tarkoitettuun asiaan on mahdollista hakea muutosta.

hasan & partners Group perustaa designtoimisto hasanX:n

Markkinointialan konserni, hasan & partners Group, laajenee asiakaskokemuksen, liiketoiminnan ja palveluiden muotoiluun perustamalla uuden designtoimiston. hasanX:n vetäjänä aloittaa muotoiluosaaja Joakim Karske.

MTV3 katsotuin kanava 10-54 -vuotiaiden joukossa

MTV3 on tammi-lokakuun aikana ollut Suomen katsotuin tv-kanava 10-54-vuotiaiden kohderyhmässä. Lisäksi Sub on kolmanneksi katsotuin kaupallisista kanavista. Myös suoratoistopalvelut ovat kirittäneet suosiossaan tv-katselun rinnalle.

Ranskan kustantajat taistelevat Googlen kanssa

Ranskalaiset kustantajat eivät niele Googlen reaktioita uuteen tekijänoikeuslakiin, kirjoittaa Medialiitto sivustollaan. Ranskassa 24. lokakuuta voimaan tullut tekijänoikeuslain muutos ja Googlen reaktio siihen kuohuttavat kustantajia. Lehtikustantajat eivät hyväksy sitä, että määräävässä markkina-asemassa oleva Google pyrkii saamaan tekijänoikeusluvat ilmaiseksi. Myös journalistit paheksuvat teknojätin toimia.

JSN: Algoritmit ovat journalismia

Julkisen Sanan Neuvosto on antanut lausuman algoritmeista, joiden se toteaa olevan osa journalistista työtä. Sen vuoksi algoritmien päätösvallan tulee olla toimittajilla, JSN vaatii.

Somesisältöjen viisi sääntöä yrityksille

Avaa suu ja sano AAAAA. No kas, näin helppoa on muistaa yrityksen somesisältöjen viisi kultaista vinkkiä! Näin kirjoittaa Nora Tamminen, Pilgrimin sisällöntuottaja.

Pauli Aalto-Setälän luotsaama Dentsu haastaa perinteiset konsulttijätit

Globaali markkinointialan raskassarjalainen Dentsu Aegis Network uskoo ihmisten valtaan ja kuluttajadataan, jota rikastetaan monialaisilla näkökulmilla. “Perinteisten liikkeenjohdon konsulttitalojen tuottama toimialadata, jota tähän asti on käytetty bisnespäätösten perustana, on auttamatta riittämätöntä”, sanoo Dentsu Aegis Networkin Suomen yksikön puikkoihin hypännyt Pauli Aalto-Setälä.

Toimittajat käyttävät tiedotteita yhä enemmän

Toimittajat käyttävät työssään enemmän lehdistötiedotteita kuin puolitoista vuotta sitten. Tämä oli yksi tärkeimmistä asioista, jotka nousivat pintaan digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän pilvipalveluita tarjoavan Liana Technologiesin aiemmin tänä vuonna toimittajille tekemässä kyselyssä. 892 toimittajaa kuudesta eri maasta vastasi kyselyyn.

Kansalaiset pitävät toimittajia demareina

Aika ajoin maassamme herätellään keskustelua toimittajien poliittisista sidonnaisuuksista. Tuoreimmassa Ilmapuntari-tutkimuksessa selvitettiin kansalaisten arvioita maamme toimittajien poliittisesta taustasta. Selvästi eniten ääniä sai SDP, todetaan Kunnallisalan kehittämissäätiön teettämässä tutkimuksessa.

Scandic Hotels valitsi OMD:n

Scandic Hotels on muuttamassa mediatoimistoyhteistyötään hajautetusta, eri maissa omat mediatoimistot -mallistaan, kohti yhden keskitetyn mediatoimiston toimintaa. Uusi kaikissa pohjoismaissa toimiva mediatoimisto vastaa strategisesta suunnittelusta ja toteutuksesta kaikilla markkinoilla. Pitkän kilpailutusprosessin jälkeen Scandic on valinnut OMD:n uudeksi mediatoimistokumppanikseen.

Bosnia-Hertsegovinan rekrytointipalvelu Kolektiv Ltd Alma Medialle

Bosnia-Hertsegovinan online-rekrytointipalvelu Kolektiv Ltd:n osakekanta on siirtynyt kokonaisuudessaan Alma Media -konsernin omistukseen. Vuonna 2012 Alma Media hankki 30 prosentin osuuden Kolektivista. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Eva Torra Ahjoon

Eva Torra on siirtynynyt Matkatoimisto Apollosta viestintätoimisto Ahjoon konsultoimaan ajatusjohtajia. Hänestä tuli uusi Ahjon partneri.

Yle Areenaa voi nyt käyttää EU-alueella

Yle Areenan ohjelmia voi katsoa ja kuunnella kaikilla laitteilla matkustettaessa EU-alueella. Aiemmin rajoituksia oli vielä Areenan selainpalvelussa. Sisältöjä voi seurata kirjautumalla Yle Tunnuksen kautta ja vahvistamalla kotipaikkansa Suomeen.

Mikko Saastamoinen Fokus Median toimitusjohtajaksi

Fokus Media Finland Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.11.2019 alkaen KTM Mikko Saastamoinen. Yhtiön nykyinen toimitusjohtaja ja pääomistaja Tapani Pitzen siirtyy toimivaksi hallituksen puheenjohtajaksi.

Suomen radiofirmat pelkäävät ulkomaisten alustajättien tuloa

Suomen radioyhtiöt, sekä Yle että kaupalliset, ovat huolestuneita EU:n uudesta direktiivistä, joka avaa markkinat ulkomaisille alustajäteille digitaalisen radion avulla. Nykyinen FM-radio joudutaan lopettamaan. Kotimaiset radiot pelkäävät kilpailua. Radioyhtiöt ovat julkaisseet tänään mielipidekirjoituksen aiheesta.

Millainen on mikrokampanja?

Markkinointiviestinnän toimisto Drama Queen suunnitteli tulevalle naapurilleen Eromangalle paikallisuutta ja kotiseutuylpeyttä korostavan mikrokampanjan, joka muistuttaa persoonallisten pienyritysten merkityksestä kaupunkikuvan säilyttämisessä.

Sasha Ikonen Yle TV2:n kanavapäälliköksi

Sasha Ikonen siirtyy tehtävään Yle Urheilun tapahtumaurheilusta vastaavan toimituspäällikön paikalta. Ikonen aloittaa uudessa tehtävässään 1.11.

Venäläinen EP Today -sivusto hyökkää EU:ta vastaan

Venäläinen uutisväline RT (Russia Today) on ryhtynyt julkaisemaan valheellista EP Today verkkouutispalvelua, joka keskittyy Euroopan Unionin toiminnan vaikeuttamiseen. Sivuston aineisto on pääasiassa suoraa kopiointia RT:stä ja tarkoituksena on harhauttaa lukijoita, EU:n perustama EUvsDisinfo-keskus varoittaa analyysissään.

Juuso “Köpi” Kallio vuoden mediapersoonana

YleX Aamun juontaja Juuso “Köpi” Kallio palkittiin vuoden mediapersoonana musiikkialan Industry Awards -gaalassa Tampereella.

Liana Technologies edistää työntekijöiden työmatkapyöräilyä

Pyöräliitto tiedotti vastikään, että työmatkapyöräily on yhä suositumpaa ja yritykset satsaavat resursseja huomioidakseen pyöräilijöiden tarpeet. Digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän työkaluja tarjoava Liana Technologies on Pyöräliiton yhteistyökumppani ja esimerkkiyritys työmatkapyöräilyn edistämisessä.

Demarit ja vihreät luottavat eniten Ylen uutisiin

Demarien ja vihreiden kannattajat pitävät Ylen TV-uutisia ja radiouutisia luotettavimpina lähteinä. Tämä käy ilmi KAKS – Kunnallisalan kehittämissäätiön tutkimuksesta.

Tekir osti Underhood-somepalvelun

Tekir Oy on ostanut Underhood-nimisen sosiaalisen median palvelun Hupparihörhö Oy:ltä.

Google ei aio maksaa lehdille hakutuloksista

Google kieltäytyy Ranskassa maksamasta lehdille siitä, että niiden artikkeleista näkyy osa Googlen palveluissa. Google ilmoitti sen sijaan muuttavansa palvelujaan näyttämällä vain otsikon linkkinä.

Mediamainonta kasvoi 4,6 % vuoden 2019 toisella kvartaalilla

Huhti-kesäkuussa 2019 mediamainonnan määrä kasvoi +4,6 % suhteessa vuoden 2018 vastaavaan aikaan. Investoinnit mediamainontaan olivat vuoden toisen kvartaalin aikana noin 247 milj. €. Tiedot perustuvat Kantar Ad Intelligencen vertailukelpoisella mediavalikoimalla toteutettuun mediaseurantaan.

Tiedottajien merkitys kasvaa

Cisionin "Toimittaja- ja viestijätutkimuksen" mukaan toimittajat kokevat suhteet viestinnän ammattilaisiin entistä tärkeämmiksi. Viestijät eivät koe samoin.

Briiffi ostaa Ground Communicationsin

Mainostoimisto Briiffi Oy ostaa strategiseen viestintään ja maineenhallintaan erikoistuneen viestintätoimisto Groundin.