Vaikka sosiaalisen median kanavien suosio on kasvanut, ne eivät vielä ole kovin merkityksellisiä tiedottamisen näkökulmasta ja useimmat toimittajat eivät seuraa tiedotteita lainkaan niiden kautta.
Suurin osa medioista toimittajien mukaan muokkaa tiedotteista erillisiä uutisia sen sijaan, että julkaisisivat ne suoraan. Tiedotteiden toivotaan olevan ennemmin faktapitoisia tiedoksiantoja kuin kerronnallisia uutisia.
Selvityksessä kysyttiin, mikä on optimaalinen ajankohta lähettää tiedotteet mediaan.
Yllättävää oli, että toimittajien mukaan tiedotteiden yhteydessä olevaa kuvamateriaalia käytetään mediassa hyväksi vain vähän.
Toimittajilta kysyttiin myös, mitä mieltä he ovat puhelinkontaktoinnista tiedotteen lähettämisen jälkeen.
Kyselyssä tiedusteltiin, millainen on hyvä tiedote ja millainen puolestaan huono.
Selvityksen on tehnyt ePressi.com. Raportin saa tilata pdf:nä maksutta antamalla yhteystietonsa ja lähettämällä ne osoitteeseen [email protected].