Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje
uutisen kuva

Sisältömarkkinointi on yhä suunnitelmallisempaa, osana muuta markkinointisuunnittelua. Sähköiset uutiskirjeet ja tiedotteet ovat sisältömarkkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä.

Sisältömarkkinointi kasvaa rajusti: Uutiskirjeet ja tiedotteet suosituimpia

Uutiset, Tiedotus, | torstaina 02.07.2015 - Toimitus

Sisältömarkkinointi on yrityksille yhä tärkeämpi markkinointikeino. KTM Mari Maunun pro gradu -tutkielmasta ilmenee, että 73 prosenttia haastatteluista yrityksistä aikoo lisätä digitaalista sisältömarkkinointia ja lisätä myös toimintaan käytettävää rahamäärää.

Koodiviidakko toteutti alkuvuodesta 2015 asiakkailleen sisältömarkkinoinnin käytäntöjä, tavoitteita ja haasteita koskevan kyselyn, johon vastasi yhteensä 293 yritysedustajaa. Kysely toteutettiin aineistona Mari Maunun Oulun yliopiston kauppakorkeakoululle tekemään pro gradu -tutkielmaan.

Sisältömarkkinoinnin tulevaisuus näyttää tutkimuksen perusteella hyvin nousujohteiselta, sillä peräti 73 % kyselyyn vastaajista aikoo tuottaa digitaalisia sisältöjä tänä vuonna viime vuotta enemmän. Sisältömarkkinoinnin merkitys viestintäkeinona kasvaa siis koko ajan ja oletettavasti myös siihen suunnattu rahallinen panostus lisääntyy lähivuosina.

Kyselyyn vastanneista  jopa 90 % kertoo tekevänsä sisältömarkkinointia. Kaikista suosituimmat yritysten käyttämät sisältötaktiikat ovat sähköiset uutiskirjeet,
verkkosivujen uutiset sekä sosiaalisen median julkaisut. Vaikka yritykset käyttävät jonkin verran myös painettuja ja kasvokkain tapahtuvia sisältötaktiikoita kuten luentoja ja tapahtumia, sisältömarkkinointi on selvästi enemmän digipainotteista


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: