Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

PR-työ nosti Suomen tunnettuutta Aasiassa

Toimittajavierailut Suomeen ovat tuoneet tunnettuutta Aasiassa.

Uutiset, Tiedotus, | keskiviikkona 13.06.2018 - Toimitus

Business Finlandiin kuuluvan Finnfactsin järjestämien kansainvälisten mediavierailujen pohjalta julkaistut artikkelit tavoittivat viime vuonna ennätysyleisön – arvioitu kokonaisvaikutus nousi 1100 miljoonaan mediakuluttajaan ympäri maailman. Tulokset ovat lähes neljä kertaa suuremmat kuin edeltävänä vuonna. Erityisesti Aasian osuus kasvoi.

Finnfactsin mediavierailujen teemoista suomalaiset koulut ja digitaalisuus, suomalainen talviteknologia ja arktinen osaaminen sekä startupit tavoittivat eniten lukijoita.

Viime vuonna Finnfacts järjesti yhteensä 16 mediavierailua, joille osallistui 120 toimittajaa. Kutsuttavat mediat ja toimittajat valitaan vierailun teeman ja profiilin mukaan. Vierailuille osallistuneet toimittajat kirjoittivat yhteensä 308 artikkelia, jotka julkaistiin 34 eri maassa.

Suurin osa mediaosumista tuli Japanista, Etelä-Koreasta, Kiinasta, Venäjältä ja Yhdysvalloista.

Mediavierailut konkreettisesti edesauttavat suomalaisyritysten liiketoimintaa

"Aasian merkitys suomalaisyritysten viennille on kasvussa, ja teemme tiivistä yhteistyötä muun muassa Suomen ulkoministeriön ja Business Finlandin Global Networkin kanssa saadaksemme kattavan näkyvyyden jokaisesta mediavierailusta. Aasian medioilla voi suomalaisessa mittapuussa olla todella suuret levikit, mikä näkyy mediaosumatuloksissa. Näkyvyyden ansiosta vierailut tuovat yrityksille muun muassa leadejä tai yritysdelegaatioiden vastavierailuja Suomeen, mikä osoittaa mediavierailun olevan kustannustehokas tapa edistää suomalaisen yritysten osaamisen näkyvyyttä,” kertoo Finnfactsin Senior Communications Specialist Tsui-Shan Tu.

"Artikkeli, joka julkaistiin Aasiassa kevään 2017 hyvinvointi- ja terveysteknologia-aiheisen mediavierailun jälkeen yritykseemme liittyen, oli todella hyödyllinen kaupalle, jota yrityksemme oli parhaillaan työstämässä,” paljastaa Myontecin toimitusjohtaja Janne Pylväs.

Syksyllä 2017 eteläkorealaisille suunnatun ICT-vierailun ja siltä saadun medianäkyvyyden jälkeen Suomeen saapui useita korealaisia yritysdelegaatioita tutustumaan suomalaisiin älykaupunki-hankkeisiin sekä älyliikenteen, AR/VR:n, 5G:n osaamiseen. Vierailujen tulokset näkyvät myös 2018 alussa Koreassa julkaistussa kansallisen älykaupungin kehittämisohjelmassa, jossa Kalasatama ja Helsinki nostettiin vahvasti esille hyvinä esimerkkeinä.

"Tehty kansainvälinen mediatyö hyödyttää vahvasti suomalaista yrityskenttää. Esimerkiksi Suomessa toimivien kansainvälisten kirjeenvaihtajien osuus on hyvin pieni verrattuna vaikka Tukholmaan tai Kööpenhaminaan, joissa uutisia tuotetaan kansainvälisiin julkaisuihin ihan eri volyymilla. Erityisen tärkeää on, että toimittajat pääsevät omin silmin näkemään ja kokemaan suomalaista osaamista paikan päällä,” taustoittaa Katja Anttila, Finnfactsin Senior Communications Specialist.

Viime vuoden artikkeleista 40 prosenttia julkaistiin ammatti- ja asiantuntijamedioissa ja kolmannes perinteisissä uutismedioissa. Vierailuista noin puolet järjestetään yhteistyössä Suomen ulkoministeriön kanssa. Osa vierailuista toteutetaan toimeksiannosta asiakkaille.

Finnfactsin vuoden 2017 mediavierailuista tehty video löytyy täältä.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: