Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Kaupalliset paineet median sisältöön lisääntyneet

Uutiset, Tiedotus, | keskiviikkona 20.10.2010 - Toimitus

Kaupallisten paineiden vaikutus median sisältöön on lisääntynyt myös vakavissa välineissä YLEä myöten, arvioi Julkisen sanan neuvoston puheenjohtaja Risto Uimonen. Kiinnostavuuden merkitys uutiskriteerinä on korostunut, mutta myös horjuttanut uskoa journalismiin. Uimosen mukaan kuluttajat kuitenkin ratkaisevat, mitkä välineet jäävät eloon ja millaista sisältöä tuotetaan.

– Jos emme kuluttajina halua maksaa laadukkaasta journalistisesta sisällöstä, saamme humpuukia ja höttöä, josta meidän pitää ottaa itse selvää, pitävätkö tiedot paikkansa, Uimonen sanoi viestintätoimistojen PP-Viestinnän ja Meditan seminaarissa Media murroksessa – viestinnän uudet mahdollisuudet Helsingissä tiistaina.

Viestintätoimiston työ perustuu luottamukseen

 

Viestintätoimiston työ nousee tai kaatuu luottamuksen varassa, muistutti viestintätoimistojohtaja Crispin Manners Lontoosta. Hän suositteli viestinnän ammattilaisille aktiivista kuuntelua ja vastaanottajia kiinnostavien sisältöjen tarjoamista.


– Lähettäjäkeseinen viestintä ei enää toimi, vaan parhaita tapoja rakentaa luottamusta sidosryhmien kanssa ovat aktiivinen kuuntelu ja keskustelu, Manners neuvoo.


– Olkaa avoimia ja läpinäkyviä. Myöntäkää mokanne, mutta muistuttakaa myös, mitä hyvää ja arvokasta toimintanne tuottaa.  

Medita jäseneksi Worldcom Public Relations Groupiin


Crispin Manners palkittiin 2003 Englannin innovatiivisimpana viestintätoimistojohtajana. Nykyisin hän toimii hallituksen puheenjohtajana perustamassaan Kaizossa ja työskentelee toisessa yrityksessään, konsulttiyhtiö Onvassa.


Manners on toiminut myös maailmanlaajuisen itsenäisten viestintätoimistojen Worldcom Public Relations Groupin EMEA-alueen puheenjohtajana. Worldcom yhdistää toistasataa PR- ja viestintätoimistoa yli 40 maassa neljällä mantereella.


Verkoston suomalaisena jäsentoimistona on jo kymmenen vuotta ollut helsinkiläinen PP-Viestintä Oy, jonka toiminnan alkamisesta on kulunut 20 vuotta. Lokakuun alusta verkoston jäseneksi hyväksyttiin viestintätoimisto Medita Communication Oy, joka on keskittynyt teollisuuden, teknologiayritysten ja asiantuntijaorganisaatioiden viestintäratkaisuihin. Medita työllistää 12 viestinnän ammattilaista toimipisteissään Jyväskylässä ja Helsingissä.


Elokuun alussa PP-Viestintä ja Medita solmivat projektiyhteistyötä koskevan sopimuksen.
 


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: