Valikko
Tilaa ilmainen uutiskirje

ePressi.com välittää tiedotteet tehokkaasti

Uutisen kuva

ePressi.com - Uusimmat tiedotteet medialle, nopeasti ja tehokkaasti.

Markkinointi & Mainonta, Tiedotus, | torstaina 24.06.2010 - Toimitus

Internetin, digitaalisen viestinnän ja sosiaalisen median aikakaudella myös lehdistötiedottamiselle on avautunut uusia mahdollisuuksia. Nyt voidaan perinteisten keinojen ohella levittää tiedotteita laajalti internetiin ja sosiaaliseen mediaan ja jos valitsee oikean kanavan, kaikki onnistuu yhdellä kertaa.

Aiemmin tiedotteet jaettiin mediaan kirjeitse ja faksilla, jonka jälkeen koitti suuri murros, kun siirryttiin jakelemaan tiedotteet sähköpostilla. Ensimmäisenä tämän teki Suomessa Pressi.com -tiedotejakelupalvelu 90-luvun puolivälistä lähtien. Tänä päivänä tiedotteiden jakelussa on yhä avainasemassa sähköpostijakelu, mutta entistä merkittävämpää on myös tiedotteiden tehokas internetnäkyvyys sekä niiden levitys sosiaaliseen mediaan.

Internet-aikakaudella yrityksen ja sen tuotteiden ja palveluiden on löydyttävä hakukoneista, muuten niitä ei ole olemassa. Toisin sanoen yritykset ja tuotteet ovat nettiriippuvaisia: Jos yritys ei löydy netistä, kukaan ei löydä sitä, ellei kyse ole maailmanluokan brändistä.  Internetlöydettävyyden ollessa pakollinen asia, se on myös suuri mahdollisuus, jos sen osaa hyödyntää oikein. Esimerkiksi tiedotteiden hakukonenäkyvyys on merkittävä seikka viestinnän  tehostamisessa. Kun internetissä julkaistu tiedote on hakukoneoptimoitu, se löytyy helposti kun etsitään tietoa internetistä sitä käsittelevistä aiheista tai yrityksestä.

Kohderyhmiä voi tavoittaa nykyään myös muilla tavoilla kuin lähettämällä tiedote median edustajille sillä toiveella, että aihe ylittää uutiskynnyksen. Yhä suurempi joukko ihmisiä käyttää sosiaalisen median kanavia yhä suuremman osan ajastaan. Näin ollen ne yritykset, jotka näkyvät tehokkaasti sosiaalisessa mediassa, saavat myös suuren huomion osakseen. Kun julkaistaan tiedote sosiaalisen median kanavissa, voidaan saada viesti perille kohderyhmille suoraan.

ePressi.com on digitaalisen ajan tiedotejakelupalvelu. Palvelussa julkaistut tiedotteet löytyvät hyvin internetistä, sillä ePressi.com on hakukoneoptimoitu sivusto. Tiedotteet jaetaan mediaan  sähköpostijakeluna. Palvelussa on tuhansien vastaanottajien mediatietokanta, josta voi halunsa mukaan valita joko laajan tai tarkasti kohdennetun jakelun. Lisäksi ePressi.comissa julkaistut tiedotteet julkaistaan automaattiseti myös ePressi.comin sosiaalisen median kanavissa Twitterissä ja Facebookissa, josta kuka tahansa pääsee lukemaan niitä. Tiedotteita voi myös jakaa sosiaaliseen mediaan ePressi.comin sivulta.

Yhteystiedot: www.epressi.com

riina.vasala@epressi.com

Toimitus

Kommentointi