Valikko
Kirjaudu
Tilaa ilmainen uutiskirje
Twitter Facebook
|
|
|
Tilaa ilmainen uutiskirje

Ylen television suosio laskussa

Uutiset, Media, | perjantaina 14.12.2018 - Toimitus

Ylen tuoreen kanava- ja palvelumielikuvatutkimuksen (KMK) mukaan Ylen omilla verkkopalvelualustoilla viikkotavoittavuus kasvoi alle 45-vuotiailla hieman edellisvuodesta. Ylen television viikkotavoittavuus on sen sijaan ollut heillä jo pidempään laskusuuntainen.

Yle on suomalaisille yhä tärkeämpi: 95 prosenttia käytti Ylen palveluita viikoittain

Ylen merkitys suomalaisessa yhteiskunnassa on kasvanut. Tuoreen kanava- ja palvelumielikuvatutkimuksen (KMK) mukaan Yle on yhä tärkeämpi myös henkilökohtaisesti. Yle saavutti kaikki vuoden 2018 pitkän aikavälin asiakkuustavoitteensa.

Yle saa arvosanan 8,2 kysyttäessä Ylen olemassaolon tärkeyttä suomalaisessa yhteiskunnassa skaalalla 1–10 (tavoite: 8). Arvosana parani edellisestä vuodesta, jolloin luku oli 8. Ylen henkilökohtainen merkitys suomalaisille sai arvosanan 7,3 ja kasvoi edellisestä vuodesta, jolloin arvosana oli 7 (tavoite: 7,2).

Vuonna 2018 95 prosenttia suomalaisista käytti vähintään yhtä Ylen palvelua viikoittain. 15–29-vuotiaiden tavoittavuus kasvoi verkossa ja etenkin somepalveluissa.

Ylen palveluiden kiinnostavuus säilyi edellisvuoden tasolla. Koko väestön tasolla Ylen kiinnostavin palvelu on Yle TV1 ja alle 45-vuotiailla Yle Areena.

Tutkimus on Ylen tilaama ja tutkimuksen toteutti Taloustutkimus. Tutkimukseen vastasi 2 616 suomalaista.


Toimitus

Kommentointi

Et ole kirjautunut

Mikali haluat jättää kommentin, sinun tulee kirjautua sisään

EIkö sinulla ole tunnusta? Rekisteröidy tästä


Nimi

Otsikko:

Kommentti: